اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

معاینه شغلی کارکنان 5000 کارگاه استان فارس

مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در معاینه سلامت شغلی از 5 هزار شاغل کارگاه‌ها و کارخانه‌های زیرپوشش واحد خدمات بهداشت حرفه‌ای فارس مشخص شد که 215 نفر از کارگران افت تنفسی دارند.

معاینه شغلی کارکنان 5000 کارگاه استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زهرا مؤمنی بعدازظهر امروز در آئین گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای که با شعار استرس محیط کار و چالش همگانی بر گزار شد در سخنانی اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون روتردام به دلیل خطر ابتلا به بیماری سرطان به‌وسیله مواد آزبست آبی و نیز مشکلات زیست‌محیطی، برنامه حذف این ماده شیمیایی در محیط کار موردتوجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگاه‌هایی که اقدام به تولید لوله‌های سیمانی آزبست می‌‌کنند به دلیل بی‌اطلاعی و بی‌توجهی در معرض خطر بیماری قرار گرفته‌اند.

مؤمنی افزود: آزبست به‌ویژه آزبست آبی یکی از مواد خطرناکی است که با تمهیدات و خدماتی که از سوی واحد بهداشت حرفه‌ای صورت گرفت، حذف شد و فارس از سوی وزارت بهداشت به‌عنوان استان برتر در این زمینه شناخته ‌شده است.

مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: معاینه از 5 هزار کارگر شاغل در کارگاه‌ها برای شناسایی، کاهش و کنترل سرب و جیوه در محیط کار در سال گذشته از سوی واحد بهداشت حرفه‌ای انجام‌ شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 218 هزار کارگاه کشاورزی در استان فارس شناسایی و از این تعداد 118 کارگاه در قالب 142 هزار نفر زیرپوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای هستند.

مؤمنی بیان داشت: زیرپوشش قرار گرفتن 706 روستا، برگزاری 514 دوره‌ آموزشی بهداشت حرفه‌ای، کاهش و کنترل ریسک فاکتورهای ارگونومیکی در محیط‌های کار با هدف پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی شاغلان ازجمله فعالیت‌های این واحد در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/2448/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول