اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهداء(ع) مطرح کرد

تشریح اقدامات برجسته سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) در حوزه عقیدتی سیاسی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران اقدامات ارزنده و شایسته این سپاه طی سال گذشته در حوزه عقیدتی سیاسی را تشریح کرد.

تشریح اقدامات برجسته سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) در حوزه عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نظری بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بزرگداشت روز عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته جمع کثیری از پاسداران و بسیجیان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برای دوره‌های عقیدتی سیاسی به مشهد مقدس و مناطق شمال کشور اعزام شدند.

وی گفت: همچنین بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر از پاسداران در دوره‌های آموزشی عقیدتی سیاسی شرکت کردند و در مجموع در سایه همدلی و همگرایی نیروها، اقدامات خوبی انجام شد که همه این‌ها مرهون عنایات خداوند و کمک دوستان و همکاران در مجموعه سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران بوده است.

*برپایی کارگاه‌های امر به معروف و نهی از منکر در استان تهران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با تاکید بر این‌که توان ما به میزان اتصال به خداوند است، افزود: امسال هم برنامه‌هایی گسترده‌تر از سال گذشته تدارک دیده‌ایم و هر یک از پاسداران باید در کارگاه‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر شرکت کنند که تعدادی از نیروها به قم اعزام می‌شوند و بقیه نیروها در استان تهران آموزش می‌بینند.  

*دیدار با خانواده معظم شهدا استان تهران

وی با اشاره به دیدار فرماندهان، مسئولان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران و جمعی از عاشقان راه ایثار و شهادت با خانواده معظم شهدا بیان داشت: فرماندهان، مسئولان و مدیران سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران به‌همراه جمعی از عاشقان راه ایثار و شهادت طی هفته گذشته با 130 خانواده شهید دیدار داشتند.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران همچنین بعدازظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری که با حضور پرشور مربیان، طلاب و عاشقان راه ایثار و شهادت در حسینیه فاطمه الزهرا (س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ کسانی که طرفدار حق بوده‌اند در اقلیت بودند اما به برکت روحیه الهی تعادل در جبهه‌های جنگ ایجاد شد و 100 نفر در برابر 200 نفر و هزار نفر در برابر 2 هزار نفر پیروز شدند.

وی ادامه داد: در طول جنگ تحمیلی هم در یک جنگ نابرابر 36 کشور از صدام حمایت و پشتیبانی می‌کردند و ما در برابر دو اردوگاه شرق و غرب با وجود تمام نابرابری‌ها در تجهیزات و امکانات با تکیه بر ویژگی روحی پاسداران توانستیم جنگ را اداره و از قلمرو کشورمان حفاظت و پاسداری کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تشریح کرد: در جنگ با استکبار جهانی ما هرچه از لحاظ معنوی خود را تقویت کنیم بر هجمه‌های دشمن می‌توانیم پیروز شویم و این اقدامات در سایه اتکا به قدرت لایزال الهی بود و اگر قرار است این راه تداوم داشته باشد ما به تقویت این سرمایه ارزشمند نیازمندیم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در بحث عقیدتی ـ سیاسی عنوان کرد: آموزش‌های مستمر و هفتگی عقیدتی برای پاسداران به‌منظور افزایش بصیرت جوانان داریم و امروز در بحث جبهه مقاومت در منطقه، ما در مجموعه سپاه و بسیج داوطلبان زیادی داریم که آمادگی دارند در کنار جبهه مقاومت از قرآن، اسلام، مکتب و مراکز دینی و اسلامی حراست کنند و تا این روحیه عشق به دین و قرآن و مکتب و روحیه ایثار و فداکاری در راستای حفاظت از دین و قرآن در برادران ما هست، دشمنان ره به جایی نخواند برد و ما می‌توانیم در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم.

نظری گفت: آنچه در نبرد نابرابر با دشمنان تعادل ایجاد می‌کند بُعد روحانی رزمندگان ماست که به برکت این سرمایه توانستیم در برابر استکبار بایستیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری چنین توضیح داد: این معلم ارزشمند از شاگردان امام (ره) و دارای مقام علمی خاصی بود که افکار و اندیشه او برگرفته از اسلام ناب محمدی بوده است که نقش بسیار برجسته‌ای داشت و دیده‌بان نیرومندی در حفاظت از مکتب بود و هر گونه هجمه‌ای که به دین صورت می گرفت با توجه به نیاز جامعه روشنگری و زمینه ارشاد مردم را فراهم می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تاکید کرد: آیت‌الله شهید مطهری در تمام نوشته‌ها و سخنرانی‌ها شان بیان دارد. ایشان معتقد بود که عقاید گوناگون و اعتقادات باید در جامعه مطرح شود و بعد از طرح عقاید آن‌ها را مورد بررسی و نقد عالمانه قرار می‌داد.

نظری ادامه داد: آیت‌الله شهید مطهری در نقد نیز انسان منصفی بود و فکر را نقد می‌کرد و کاری به شخص نداشت و به همین منظور سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است تا افکار ناب او همچنان در بسیج و سپاه به عنوان یک اصل در جهت سلامت اعتقادی و فکری سپاه و ترویج ارزش‌های دینی استفاده شود.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری که با حضور پرشور مربیان، طلاب و عاشقان راه ایثار و شهادت در حسینیه فاطمه الزهرا (س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/2462/صا40

کانال تلگرام سرپرستی خبرگزاری فارس در جنوب تهران

telegram.me/joinchat/BOxrhj4jYGbJ7OgNMorHRw

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول