اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور عنوان کرد

تحصیل بیش از 171 هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور گفت: 171 هزار و 500 نفر دانش‌آموز در 6 هزار و 45 مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل بیش از 171 هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی‌نقی یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در گردهمایی معلمان عشایری استان در این شهرستان، استان کرمان را با 11 هزار و 600 نفر دانش‌آموز عشایری از استان‌های موفق و قابل قبول آموزش و پرورش عشایری عنوان کرد.

وی بیان کرد: در 23 استان کشور، 171 هزار و 500 نفر دانش‌آموز در 6 هزار و 45 مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند و 199 مرکز آموزش متوسطه و شبانه‌روزی نیز ویژه دانش‌آموزان عشایر فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه کلاس‌های عشایر هم در مدارس، کانکس و چادر برگزار می‌شود، امسال آموزش و پرورش مبلغ 3 میلیارد ریال برای خرید چادر اختصاص داد که در زمینه تامین چادرهای مدارس عشایری مشکلی نداشتیم.

این مسئول تبیین کرد: اولویت کاری آموزش و پرورش عشایر کیفیت‌بخشی به آموزش و دسترسی به فناوری است که در این زمینه اقدام شده و 2 هزار و 500 نفر از معلمان آموزش عشایر ضمن خدمت را گذراندند و در بخش پرورشی نیز 800 نفر آموزش نماز را طی کردند.

یزدان‌پناه، معلمان عشایر را سختکوشانی دانست که با وجود همه مشکلات و عبور از مناطق صعب‌العبور به فرزندان محروم عشایر خدمت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور از اختصاص بودجه 27 میلیارد ریالی در سال تحصیلی جاری به آموزش و پرورش عشایر خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده این بودجه افزایش خوبی می‌یابد و توجه ویژه‌ای به نرم‌افزارهای فناوری و تغذیه مناسب مراکز شبانه‌روزی شده است.

انتهای پیام/80015/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول