اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

راه‌یابی 20 دانش‌آموز مازندرانی به جشنواره المپیاد کشوری نانو

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 20 دانش‌آموز مازندرانی برای سال تحصیلی 95 ـ 94 به هفتمین المپیاد نانو کشور راه یافتند.

راه‌یابی 20 دانش‌آموز مازندرانی به جشنواره المپیاد کشوری نانو

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، اسفندیار نظری بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان پشتیبان و دانش‌آموزان برتر علمی و پژوهشی (متوسطه اول) که در سالن شهید آوینی چالوس برگزار شد، با تأکید بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، اظهار کرد: در سال گذشته استان مازندران رتبه سوم مسابقات نانوی کشور را به‌ خود اختصاص داد.

وی افزود: امسال نیز 20 نفر از دانش‌آموزان مازندران شامل افرادی‌ که در دوره توانمندسازی مطرح شدند و هم دانش‌آموززانی که در ارائه مقالات به رتبه‌هایی دست یافتند، به هفتمین جشنواره المپیاد نانو راه پیدا کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: علم جدیدی با نام بیوتکنولوژی یا همان زیست‌فناوری در استان مازندران مطرح شد که به‌صورت پایلوت در آمل اجرایی شد و قرار است تا با همکاری انستیتوپاستور کشور مراکز دیگری نیز در مازندران راه‌اندازی شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید فراگیری کامل زبان انگلیسی را به‌عنوان آیتمی که در آینده آنها مانند شغل، کار و تحصیل بستگی دارد، خاطر‌نشان کرد: در سال تحصیلی 94 - 93 دانش‌آموزان مازندران توانستند رتبه چهارم و پنجم جشنواره نوجوان خوارزمی را از آن خود کنند که با توجه به ظرفیت موجود در غرب مازندران امیدواریم در این منطقه نیز به وضعیت مطلوب دست یابیم.

نظری با تشریح مقام معلمان آنان را مجتهدان تربیتی و مدیر مسائل زنده در آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: دانش‌آموزان چالوس در سال گذشته در مرحله نخست المپیاد علمی در استان مازندران رتبه هفتم و در بخش کنکور سراسری نیز رتبه هشتم استان را به‌خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه یکی از سازمان‌های مهم و موثر در جهان امروز و آینده، سازمان آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آموزش و پرورش سازمانی است که الگوی تمام نهادها، موسسات و سازمان‌های رسمی جامعه است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران محور اساسی و موضوع اصلی سیاست سازمان آموزش و پرورش را انسان خواند و افزود: ثمربخشی این سازمان از یک‌سو تبدیل انسان‌های خام و مستعد به انسان‌های سالم، خلاق، بالنده، متعادل و رشد یافته بوده و از سوی دیگر تأمین‌کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در سطوح مختلف و در بخش‌های متفاوت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

این مسئول با بیان اینکه جامعه‌شناسان آموزش و پرورش را وسیله اداره و کنترل جامعه می‌دانند، تصریح کرد: از نظر اقتصادی نیز آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری پرحجم و پرثمر تلقی می‌شود که اثربخشی و بازدهی کیفی و کمی آن در درازمدت به‌دست می‌آید.

نظری با تأکید بر اینکه کمک به آموزش و پرورش سبب تربیت نیروهای انسانی کارآمد در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با رشد و توسعه جوامع انسانی در ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی و ارتباطات بین‌المللی پیوندی ناگسستنی دارد.

وی، چالش‌های جهانی آموزش و پرورش در قرن 21 را ناشی از دیدگاه‌های جدید به کارکردهای آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام با انتخاب دانایی به‌عنوان مبنای توسعه، جایگاه و رسالت مهم را برای آموزش و پرورش در نظر گرفت.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: جامعه‌ دانایی محور جامعه‌ای است که در آن اساس کار بر علم، ارزش و اخلاق استوار بوده و اطلاعات در دسترس همگان قرار می‌گیرد و همه افراد در تولید علم و اندیشه سهیم هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرآیند یاددهی و یادگیری بر مبنای آموزش‌محوری است، بیان کرد: چهارستون یادگیری از دیدگاه یونسکو برای آموزش و پرورش در قرن 21 مانند یادگیری برای دانستن، انجام دادن، زندگی کردن و یادگیری برای باهم زندگی کردن هستند که باید در نظام آموزش مورد توجه قرار گیرد.

نظری با تأکید بر کسب 10 مهارت برای داشتن زندگی سالم از سوی سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: با کسب مهارت‌هایی مانند خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط موثر، مقابله با استرس، حل مسئله، تصمیم‌گیری و تفکرهای خلاق و نقادانه می‌توان از یک زندگی سالم بهره جست.

وی با برشمردن پنج رسالت مهم در گروه‌های آموزشی، یادآور شد: کیفیت‌بخشی به آموزش، نظارت و راهنمایی، پژوهش‌گرایی و پژوهش‌محوری، تولید محتوا و تولید رسانه‌های آموزشی از مهم‌ترین این رسالت‌ها است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مهارت‌های زندگی، خلاقیت و کارآفرینی را به دانش‌آموزان بیاموزد، بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه را از مواد درسی به یادگیرنده معطوف می‌کند و دانش‌آموز باید به مراحلی از حیات طیبه دست یابد.

این مسئول در پایان تقویت ساحت‌های 6گانه را در دانش‌آموزان ضروری خواند و گفت: ساحت علمی و فناوری، تربیت اخلاقی و اعتقادی، تربیت بدنی و جسمانی، زیباشناختی هنری، اقتصاد و سیاست و حرفه‌ای از جمله مواردی است که باید تقویت شود تا دانش‌آموز بتواند آن را در مرحله عمل به منصه ظهور برساند.

به گزارش فارس، در این مراسم از معلمان پشتیبان، دانش‌آموزان برتر علمی و پژوهشی که در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی رتبه‌‌هایی را کسب کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام/86028/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول