اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن هنرهای تجسمی ورامین در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

فعالیت 400 هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی ورامین/ رنج هنرمندان ورامین از فقر گالری برای برپایی آثار هنری

مدیر انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین همواره شاهد حضور و رشد هنرهای ایرانی و اسلامی بوده که مسجد جامع ورامین و برج علاءالدوله به‌عنوان شاهکارهای معماری به ثبت ملی رسیده است.

فعالیت 400 هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی ورامین/ رنج هنرمندان ورامین از فقر گالری برای برپایی آثار هنری

فاطمه خانی قلعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: شهرستان ورامین همواره شاهد حضور و رشد هنرهای ایرانی و اسلامی بوده که مسجد جامع ورامین و برج علاءالدوله به‌عنوان شاهکارهای معماری با به‌کار بردن ده‌ها هنر مانند گچبری و کاشی‌کاری به ثبت ملی رسیده است. 

وی گفت: در حال حاضر در شهرستان ورامین بیش از 400 هنرمند در رشته‌هایی مانند گرافیک، نقاشی، مجسمه‌سازی، خوشنویسی، سفال‌گری، نگارگری و تذهیب فعال هستند و هنرمندان ورامینی در تمام این رشته‌ها در سطح استان و کشور دارای جایگاه خاصی هستند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ورامین تأکید کرد: هنرمندانی همچون جواد قاجار، شعیب کاشانی، زهرا مهابادی، سمانه ارجمند، شعیب ابوالحسنی، عبدالرحمن لواسانی و اسماعیل صفری از شهرستان ورامین در سطح کشور و بین‌الملل در حال ارائه اثار هنری خود هستند. 

وی ادامه داد: انجمن هنرهای تجسمی به‌صورت ماهیانه کلاس‌های آموزشی طراحی، نقاشی، نگارگری، نقاشی خط، مجسمه‌سازی با فلز، سفال‌گری و ... را برای افزایش سطح علمی هنرجویان با حضور اساتید مطرح برگزار می‌کند.

خانی قلعه، ضمن انتقاد از کمبود زیر ساخت‌های هنری در ورامین گفت: با وجود حضور تعداد زیادی از هنرمندان و کسب افتخارات در هنرهای تجسمی توسط هنرمندان ورامین در جشنواره‌ها و مسابقات کشوری هم‌اکنون هیچ مرکزی برای برپایی گالری و نمایشگاه آثار تجسمی در ورامین وجود ندارد. 

وی بیان داشت: هم‌اکنون فضای بسیار کوچک و بدون نور استاندارد توسط  اداره ارشاد در اختیار هنرمندان آثار تجسمی قرار گرفته است و با این شرایط هنرمندان جهت کسب درآمد و فروش آثار خود با مشکل اساسی مواجه هستند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ورامین تصریح کرد: گالری ویژه آثار هنری در کنار فرهنگسرای رازی از هشت سال پیش به‌صورت متروکه رها شده و فقط با 200 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد اما با وجود تصویب بودجه 350 میلیونی در استان تهران برای تکمیل این گالری هنوز این مبلغ تخصیص داده نشده است.

وی در پایان افزود: قطعاً با بهره‌برداری از این گالری هنرمندان ورامین ضمن بهره‌مندی از فضای اختصاصی برای برپای نمایشگاه می‌توانند برای فروش آثار هنری خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/2462/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول