اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی اسفراین:

عوامل نزاع دسته‌جمعی در اسفراین دستگیر شدند

فرمانده انتظامی اسفراین از دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در این شهرستان با پیگیری‌های مسئولان قضایی و پلیس خبر داد.

عوامل نزاع دسته‌جمعی در اسفراین دستگیر شدند

جاوید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین اظهار کرد: با گذشت 24 ساعت از وقوع حادثه به دستور دادستان عمومی شهرستان اسفراین عوامل نزاع دسته‌جمعی توسط نیروهای جان‌برکف انتظامی دستگیر شدند.

عضو شورای تامین شهرستان اسفراین بیان داشت: در حادثه درگیری خیابان سید جمال شهرستان اسفراین هشت نفر مشارکت داشتند که به دستور دادستان این شهرستان و با تلاش مأمورین همه این افراد دستگیر و تحول مقامات قضایی شدند.

وی گفت : حین درگیری یکی از شهروندان اسفراینی با استفاده از گوشی موبایل خودش تصاویری از این نزاع دسته‌جمعی تهیه و به شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کند و دادستان شهرستان پس از بررسی موضوع و مشاهده تصاویر بلافاصله دستور دستگیری عوامل را صادر کرد که طی 24 ساعت همه این عوامل مخل نظم و امنیت، توسط نیروهای جان‌برکف انتظامی شهرستان دستگیر شدند.

مهری افزود: آمار نزاع‌های دسته‌جمعی در سطح جامعه و شهرستان بالا است ازاین‌رو می‌طلبد که دستگاه‌های فرهنگی و ادارات مسئول نسبت به بررسی علل و عوامل این پدیده نامناسب در سطح جامعه اقدام جدی به عمل‌آورند.

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: نیروی انتظامی در راستای وظایف قانونی خود برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه با متخلفان برخورد قاطع و سریع خواهد کرد.

به گزارش فارس، در این درگیری یک نفر در نزاع دسته‌جمعی به‌شدت مجروح و به بیمارستان امام خمینی اسفراین منتقل می‌شود.

بر اساس ماده 615 قانون مجازات اسلامی، هرگاه عده‌ای با یکدیگر منازعه کنند، هر یک از شرکت‌کنندگان در نزاع، حسب مورد به مجازات مقرر محکوم می‌شوند.

بر همین اساس هر یک از شرکت‌کنندگان در نزاع حسب مورد به مجازات زیر محکوم می‌شوند:

درصورتی‌که نزاع منتهی به قتل شود به حبس از یک تا سه سال، درصورتی‌که منتهی به نقص عضو شود، به حبس از یک تا سه سال و درصورتی‌که منتهی به ضرب‌وجرح شود، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/63002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول