اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستاد بحران شهرداری مشهد خبر داد

خسارت جزئی به 100 منزل مسکونی بر اثر بارش شدید باران/ تجهیزات کافی نداریم

مدیر ستاد بحران شهرداری مشهد، نبود ماشین‌آلات و تجهیزات را یکی دیگر از ضعف‌های بحران‌زا در مشهد دانست و تأکید کرد: ما از سازمان‌ها و مراکز دولتی به صورت تعاملی، تجهیزات و ماشین‌آلات لجستیک را قرض می‌گیریم.

خسارت جزئی به 100 منزل مسکونی بر اثر بارش شدید باران/ تجهیزات کافی نداریم

امیر عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد از وقوع بارندگی بی‌سابقه در بعضی از مناطق مشهد خبر داد و گفت: دیشب در مناطق 2 و 10 شهر آب‌گرفتگی‌های گسترده‌ای در مشهد اتفاق افتاد که بیشترین آن‌ها در مناطق قاسم‌آباد، شهرک امام علی، بلوار نجف و توس 65 با 38 میلی‌متر بارندگی بوده است و این در حالی است که در سایر مناطق، بارش‌ها بین 7 تا 8 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی شب گذشته 150 عملیات انجام داده است افزود: 130 مورد از آن‌ها تخلیه آب‌گرفتگی منازل بوده است و بقیه آب‌گرفتگی در سطح شهر بوده است. گفت:

مدیر ستاد بحران شهرداری مشهد از تغییر اقلیم مشهد در دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: وضعیت بارندگی در خاورمیانه حاره‌ای شده است یعنی به سمت بارش‌های رگباری رفته که اگر این روند ادامه پیدا کند مستلزم کانال‌های آبی وسیع‌تری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها هستیم.

عزیزی مالزی را نمونه موفق در ایجاد کانال‌های شهری دانست و تأکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، مشهد نیازمند گسترش کانال‌هاست که مستلزم زمان و هزینه زیادی است.

وی از شناسایی نقاط حادثه‌خیز مشهد خبر داد و گفت: مشهد 25 تا 30 نقطه حادثه‌خیز دارد و تنها کاری که فعلاً از عهده انجام آن برمی‌آییم مستقر کردن نیروها در زمان‌های بحرانی و تخلیه کردن چاه‌ها در حداقل زمان ممکن است.

مدیر ستاد بحران شهرداری مشهد تعداد منازل خسارت‌دیده را بیش از 100 مورد دانست و افزود: در بارندگی‌های اخیر مشهد، حدود 100 منزل خسارت جزئی داشته‌اند و بیش از 4 مورد خسارت کامل داشته‌اند.

عزیزی نبود ماشین‌آلات و تجهیزات را یکی دیگر از ضعف‌های بحران‌زا در مشهد دانست و تأکید کرد: با اینکه مراکز دولتی وظیفه‌ای ندارند اما ما از سازمان‌ها و مراکز دولتی به صورت تعاملی، تجهیزات و ماشین‌آلات لجستیک را قرض می‌گیریم.

وی از تصویب پیش‌نویس قانون سازمان بحران کشور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبر داد و تصریح کرد: بر طبق این مصوبه، علاوه بر تهران، مدیریت بحران کلان‌شهرها به شهرداری منتقل می‌شود و اگر قانون آن تصویب شود، ردیف بودجه‌ای اختصاصی به شهرداری باعث می‌شود که تجهیزات بیشتری خریداری شود.

انتهای پیام/3268/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول