اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره بین‌المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی در مشهد برگزار شد

سومین کنگره بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی و اولین سمپوزیوم آلرژی غذایی و دارویی با هدف آشنایی با درمان و روش‌های جدید و تبادلات علمی در مشهد برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، سومین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی و نخستین سمپوزیوم آلرژی غذایی و دارویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور بیش از 300 تن از پزشکان و متخصصان آلرژی و رشته‌های مرتبط از سراسر کشور برگزار شد.

دبیر علمی اجرایی سومین کنگره بین المللی  ایمونولوژی، آسم و آلرژی ظهر امروز در این همایش اعلام کرد: میانگین شیوع آسم در جامعه ایران بین 10 تا 15 درصد تخمین زده می‌شود که میانگین جهانی این بیماری حدود 20 درصد است.

جباری آزاد مهم‌ترین محورهای کنگره مزبور را روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان آسم، آلرژی‌های بینی، بیماری‌های التهابی، بیماری‌های خود ایمنی و نقش طب سنتی در درمان آلرژی‌ها عنوان کرد و افزود: برپایی چهار کارگاه آموزشی پیرامون روش‌های تشخیص آلرژی‌ها، نقش ایمنی و ایمونولوژی و تشخیص آلرژی‌ها غذایی و دارویی از برنامه‌های جنبی کنگره مزبور است.

وی با اشاره به اینکه در این همایش چهار کارگاه برای همکاران پایه و بالینی اجرا می‌شود، گفت: این همایش با هدف تعاملات علمی بین اساتید و دانشجویان در سطح کشور، آشنایی با مطالب جدید و آشنایی با روش‌ها و درمان‌های جدید و همچنین تبادلات علمی بین همکاران ایران و خارج در کل کشور در حال برگزاری است.

دبیر علمی اجرایی سومین کنگره بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی اظهار داشت: در حال حاضر 86 پزشک متخصص و فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی در کشورمان فعالیت دارند، در حالیکه این میزان در 10 سال گذشته فقط 35 نفر بوده‌اند.

جباری آزاد با بیان اینکه آلرژی در تمام دنیا رو به افزایش است و ایران مستثنی از مناطق دیگر نیست، افزود: اکنون شیوع آلرژی در دنیا نزدیک به 20 درصد است. بیماری آلرژی ممکن است به صورت آسم ظاهر شود و هم مشکلاتی برای خود بیمار ایجاد می‌کند و هم هزینه‌هایی برای دولت تحمیل می‌شود.

به گفته وی، میانگین شیوع آسم در جامعه ایران بین 10 تا 15 درصد تخمین زده می‌شود که میانگین جهانی این بیماری حدود 20 درصد است.

دبیر علمی اجرایی سومین کنگره بین‌المللی  ایمونولوژی، آسم و آلرژی با ذکر این نکته که شیوع آلرژی‌های بینی از آسم نیز بیشتر است، افزود: شیوع آلرژی‌های بینی در جامعه ایران حدود 25 درصد است.

جباری آزاد به تأثیر محرک‌های محیطی بر شیوع آلرژی اشاره کرد و گفت: آلرژی بینی، مشکلات افسردگی و انزوا طلبی برای فرد به دنبال دارد و در نهایت اگر آلرژی بینی کنترل نشود به سمت آسم می‌رود که مشکلات شغلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: آلاینده‌های محیطی، گل و گیاه و حیوانات خانگی و در کنار آن مواد غذایی عامل بیماری آلرژی  هستند و چون روز به روز آلاینده‌ها زیاد می‌شود و مواد غذایی ما به سمت فست‌فودها می‌رود، آلرژی‌ها تشدید می‌شود و شیوع آن سیر صعودی پیدا می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان بهترین روش برای کنترل آلرژی‌ها، چه آلرژی‌های تنفسی و گوارشی را عدم استفاده و اجتناب کردن از موارد حساسیت‌زا عنوان کرد.

این کنگره با حضور متخصصان داخلی و چهار تن از پزشکان برجسته در حوزه ایمونولوژی و آلرژی دنیا از کشورهای آلمان و هند در هتل پردیسان مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/3268/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول