اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در چتر حمایتی وزارت جهاد هستند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی تحت همراهی و چتر حمایتی وزارت جهاد کشاورزی هستند و ما در همه حوزه‌ها از ظرفیت این سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در چتر حمایتی وزارت جهاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود حجتی عصر امروز در جریان کلنگ‌زنی بزرگترین مجتمع دامپروری صنعتی در استان اردبیل اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یک مجموعه گسترده و فراگیر در همه حوزه‌ها نیاز به همراهی و بهره‌گیری از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد که در این زمینه علاوه بر تولید در صدد ایجاد ساز و کارهای صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به رقابتی که در دنیای کنونی در عرصه تولید و صادرات وجود دارد، باید بهترین روش تولید با کمترین هزینه و بهره‌وری بالا را مورد حمایت قرار دهیم که در این زمینه قطعاً مشارکت بخش خصوصی مفید است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تراز تجارت کشاورزی از وضعیت منفی در سال 92 به وضعیت مثبتی رسیده است، گفت: افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی از علل و عوامل رشد و بالندگی تراز تجارت کشاورزی است.

حجتی با بیان اینکه بهتر است به جای تولید محصولات با ارزش افزوده پایین‌تر همچون هندوانه و سیب‌زمینی به فکر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتری باشیم، افزود: در تولید این محصولات نیز می‌توان با فرآوری مناسب به ایجاد ارزش افزوده بیشتر کمک کرد.

وی یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی را تقویت تولید داخلی با هدف کاهش وابستگی توصیف کرد و ادامه داد: هر چند ما با ورود موقت برخی محصولات با ایجاد ارزش افزوده و فراهم کردن بستر اشتغال مشکلی نداریم اما بسیاری از محصولات کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود و ما بی‌نیاز از برخی تولیدات خارجی هستیم.

حجتی افزایش بهره‌وری و راندمان آب کشاورزی را به عنوان اساس طرح‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: دولت یازدهم به رغم محدودیت‌های منابع مالی و درآمدی بیشترین توجه را به حفظ منابع آب و خاک و چگونگی بهره‌گیری از منابع پایه دارد.

وی ضرورت ایجاد شرکت‌های کشت و صنعت کوچک با تنوع تولید محصولات زراعی و باغی اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود با مدیریت مناسب و پیش‌بینی برنامه‌های جامع و راهبردی با عمل به منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی اصلی‌ترین سیاست دولت یازدهم را در این بخش حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی قطعاً از توان و ظرفیت سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی این مجموعه‌های تولیدی استفاده می‌کند.

حجتی استان اردبیل را یکی از قطب‌های تولید محصولات مختلف کشاورزی اعم از زراعت، باغ و دام اعلام کرد و گفت: مرزی بودن این استان و امکان صادرات محصولات تولید شده زمینه و بستر تحقق بیشتر و مناسبی را در این عرصه فراهم می‌کند.

انتهای پیام/62001/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول