اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 5 میلیارد تومانی صورت گرفت

افزایش تعداد 73 دستگاه خودرو و ماشین‌آلات در دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد 73 دستگاه خودرو و ماشین‌آلات در دهیاری‌های استان با هزینه 5 میلیارد تومانی خبر داد.

افزایش تعداد 73 دستگاه خودرو و ماشین‌آلات در دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش مظفر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به توجهی که دولت یازدهم به دهیاری‌ها دارد، اظهار کرد: دهیاری‌ها بازوان توانمند دولت در روستاها هستند که باید برای عمران و آبادانی روستاها آن‌ها را بیشتر مورد توجه قرار داد.

مدیرکل دفتر روستایی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت روستاییان و حاشیه‌نشینی در شهرها کمک به عمران و آبادانی روستاها بوده که این وظیفه مهم بر عهده دهیاری‌ها گذاشته شده است.

وی توجه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد را به موضوع عمران روستایی خوب دانست و گفت: مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار و معاون عمرانی دغدغه توسعه و عمران روستاها را در همه مناطق استان به خصوص مناطق محروم دارند.

مظفر یکی از کارها و اقدامات خوب را تأمین اعتباراتی خوب و قابل وصف برای خرید خودروها و ماشین‌آلات مورد نیاز در روستاها دانست و گفت: مبلغ 5 میلیارد تومان برای این کار در استان هزینه شد.

وی از خرید تعدادی خودروهای حمل زباله، خودروی آتش‌نشانی و مینی لودر، کمپرسی و بیل مکانیکی و لودر خبر داد و گفت: ماشین‌آلاتی که برای عمران روستایی لازم هستند خریداری و در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

این مسؤول با بیان اینکه خودروهای مذکور بر اساس دو شاخص در بین روستاها تقسیم می‌شود، بیان کرد: اولین شاخص جمعیت و شاخص دیگر هم محرومیت است که مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با این اعتبار تعداد 73 خودرو خریداری و در اختیار دهیاری‌های استان برای استفاده در موارد مختلف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دهیاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حدود 300 دستگاه انواع ماشین‌آلات و خودرو دارند، تصریح کرد: در کل استان کهگیلویه و بویراحمد 500 دهیاری وجود دارد که در راستای توسعه و عمران روستایی خدماتی را به روستاییان ارائه می‌کنند.

این مسؤول از موافقت ایجاد تعدادی دیگر دهیاری در روستاهای استان برای آینده خبر داد و گفت: با تعداد 110 دهیاری از مجموع تعداد 273 دهیاری پیشنهاد شده در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تعداد زیادی از مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند و اقتصاد استان تا حدود زیادی به روستاها و تولیدات روستاییان وابسته است، تصریح کرد: در سالی که رهبری معظم انقلاب از ما اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل را خواسته‌اند باید برای توسعه روستاها در راستای تولید بیشتر و اشتغال‌زایی در درون خود روستاها کمک کنیم.

انتهای پیام/2571/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول