اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کردستان:

کردستان رتبه 25 کشوری را در تولید ناخالص ملی دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: تولید ناخالص استان کمتر از متوسط کشوری است و در این بخش جایگاه 25 کشوری را داریم.

کردستان رتبه 25 کشوری را در تولید ناخالص ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد رشیدی ظهر امروز در نخستین جشنواره استانی کارآفرینان برتر دانشگاهی کردستان که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان از لحاظ محرومیت سابقه تاریخی دیرینه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تولید ناخالص استان کم‌تر از متوسط کشوری است و متاسفانه در تولید ناخالص ملی در رتبه 25 کشوری قرار داریم.

رشیدی با اشاره به اینکه سرانه درآمد هر نفر در استان بسیار کم‌تر از متوسط کشوری است، اظهار کرد: نرخ بیکاری به عنوان یک معضل در اقتصاد کشور شناخته می‌شود و باید شورای عالی اشتغال، برنامه خاصی برای حل این موضوع اتخاذ کند.

وی گفت: در استان کردستان صنعت موفقی نداریم، مسئولین هم از پتانسیل‌های مرزی بودن استان استفاده نمی‌کنند، تنها 350 واحد صنعتی در استان فعال است و حتی نرخ بیکاری کردستان از سایر استان‌ها بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان دیدگاه یکسانی به موضوع اشتغال دارند، گفت: باید این این دیدگاه و فرهنگ را تغییر دهیم که پس از فارغ‌التحصیلی منتظر پشت‌میز نشینی نباشیم.

وی با بیان اینکه 62 هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: در حین تحصیل اگر به فکر کارآفرینی و ایده‌پردازی نباشیم بعد از فارغ‌التحصیلی نیز نمی‌توانیم به اشتغال دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: کارآفرینان محور اصلی تولید در اقتصاد است و کارآفرین با اقتصاد پویا دست یابد.

وی افزود: ممالکی که موفقیت‌های چشمگیر دارند حاصل اهمیت دادن به کارآفرینی و بهره‌برداری از علم و هنر آنها است.

رشیدی در پایان تصریح کرد: کسانی  به اشتباه فکر می‌کنند کارآفرینی مانع اشتغال است و موجب حذف شرکت‌ها و صنایع دیگر می‌شود اما در صورت مغلوب شدن شرکت‌ها قطعا اشتغال آنها پنهان بوده و ارزشمند نیست.

انتهای پیام/79003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول