اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج):

حلقه صالحین برگرفته از سبک تربیتی پیامبر(ص) است

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: حلقه صالحین برگرفته از سبک تربیتی پیامبر(ص) برای محقق ساختن هدف بعث است، همان‌گونه که پیامبر(ص) انسان را از بردگی بیرون و به عبادت حقیقی دعوت کرد، حلقه صالحین نیز به این شکل عمل می‌کنند.

حلقه صالحین برگرفته از سبک تربیتی پیامبر(ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت در مراسم تقدیر از برترین‌های حلقه صالحین که عصر امروز برگزار شد با اشاره به اینکه پیامبر (ص) نور است و باید برای شناخت هر چیز، ضد آن را شناخت، اظهار کرد: خداوند دوران قبل از بعثت را برای ما تعریف کرده تا نعمت بزرگ حضور پیامبر (ص) را درک کنیم.

وی با بیان اینکه برای فهمیدن ارزش‌های انقلاب باید قبل از انقلاب را بشناسیم، افزود: فرزندی که در یک خانواده بزرگ می‌شود ممکن است ایراداتی به خانه خود بگیرد اما اگر بداند پدر خانواده با چه سختی این خانه را خریده و روزی این‌را نداشته‌اند، برای رسیدن به پله‌های بالاتر در خانواده تلاش خواهد کرد.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) با تأکید بر اینکه بشر قبل از بعثت پیامبر (ص) در جهل فرورفته بود، ابراز کرد: جهل گاهی در برابر علم و گاهی در برابر عقل قرار می‌گیرد، اما در زمان قبل از بعثت جاهلیت مردم در برابر عقل و علم قرار داشت.

نظافت عنوان کرد: در همین دوران بخش زیادی از مردم کره زمین اعتقاد درستی به خدا ندارند، این در حالی است که در زمان قبل از بعثت مردم بیش از اکنون در جهل بودند به‌نحوی‌که اگر در منزل اعراب فرزند دختری به دنیا می‌آمد، مرد خانه از شدت شرم سیاه می‌شد.

وی عنوان کرد: حلقه صالحین برگرفته از سبک تربیتی پیامبر (ص) برای محقق ساختن هدف بعث است، همان‌گونه که پیامبر (ص) انسان را از بردگی بیرون و به عبادت حقیقی دعوت کرد، حلقه صالحین نیز اینچنین عمل می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) ادامه داد: پیامبر (ص) با کسانی که با ظلمت و بت‌پرستی خو گرفته بودند، مدارا کرده و زمینه علاقه بت‌پرستان به یکتاپرستی را فراهم کردند، از همین رو باید به سبک ایشان پیش رفته و میان سر حلقه با اعضای حلقه رابطه دوستانه وجود داشته باشد.

نظافت با بیان اینکه نظام حلقه صالحین بیشتر از مغز و فکر با دل سروکار دارد، خاطرنشان کرد: بحث تربیتی افکار و احساس باید پیوند بخورند، به‌گونه‌ای که فکر، ایمان و احساس با یکدیگر رشد کنند.

انتهای پیام/3268/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول