اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کردستان:

کردستان در رده آخر اعتبارات پیشگیری از اعتیاد قرار دارد

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در زمینه اختصاص اعتبارات حوزه پیشگیری از اعتیاد استان کردستان جزو استان‌های آخر کشور است و بدون شک با این میزان اعتبارات نمی‌توان انتظار اقدامات اساسی را داشته باشیم.

کردستان در رده آخر اعتبارات پیشگیری از اعتیاد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدصباح قریشی چهارشنبه شب در جلسه شورای مبارزه با اعتیاد استان کردستان که با حضور قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انجام هر اقدام و کاری بدون اعتبارات لازم امکان‌پذیر است.

به گفته وی، در زمینه اختصاص اعتبارات حوزه پیشگیری از اعتیاد استان کردستان جزو استان‌های آخر کشور است و بدون شک با این میزان اعتبارات نمی‌توان انتظار اقدامات اساسی را داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی کردستان خواستار اختصاص اعتبارات لازم به حوزه پیشگیری از اعتیاد به استان شد و گفت: باید در زمینه اختصاص اعتبارات به حوزه پیشگیری از اعتیاد باید کردستان نیز باید مانند سایر استان‌ها دیده شود.

قریشی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد می‌تواند تاثیر و خروجی مد نظر را داشته باشد.

وی  خودداری از صدور مجوز برای تشکیل سمن‌های جدید در استان را ضروری دانست و اظهار داشت: هر میزان که تعداد سمن‌ها افزایش پیدا کند نمی‌توانیم در بحث حمایت از آنها به خوبی اقدام کنیم.

مدیرکل بهزیستی کردستان بر تقویت توان و کارایی سمن‌ها در استان تاکید کرد و اظهار داشت: تصمیم‌گیری در مورد مصرف اعتباراتی که در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد اختصاص داده می‌شود در شورای مبارزه با اعتیاد انجام شود.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پژوهش بهترین راهکار و بستر برای رسیدن به راهکارهای مناسب در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

امانی تصریح کرد: نگاه متمرکز کردن قدرت‌های پژوهشی که در تهران جمع شده باید حذف و بستر را برای استان‌ها بیشتر فراهم کرد.

وی با بیان اینکه راهکارهایی که برای رفع مشکلات در سنندج می‌تواند خروجی داشته باشد به درد شهرهای دیگر نمی‌خورد، گفت: افزایش اعتبارات در حوزه پژوهش و بومی‌گزینی کردن در این زمینه نیازی ضروری است.

به گفته مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، رویکرد مبتنی به فرهنگ در پژوهش‌ها نیاز امروز جامعه ما برای دستیابی به اهداف مورد نیاز در رفع مشکلات است.

انتهای پیام/79002/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول