اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

افراط‌گری‌های مذهبی مغایر با پیام بعثت است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: افراط‌‌گری‌ و خودسری‌ها همراه با اقدامات ضدانسانی و خشن که گاه به نام اسلام تبلیغ می‌شود مغایر پیام بعثت نبی مکرم اسلام است.

افراط‌گری‌های مذهبی مغایر با پیام بعثت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عید مبعث در اردبیل اظهار کرد: عید سعید مبعث آغاز راه رستگاری و طلوع تابنده مهر هدایت و پیامبری رسول الهی حضرت محمد مصطفی(ص) است که نتیجه و ثمره آن هدایت واقعی به سمت حق و حقانیت بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: افراط‌‌گری‌ و خودسری‌ها همراه با اقدامات ضدانسانی و خشن که گاه به نام اسلام تبلیغ می‌شود مغایر پیام بعثت نبی مکرم اسلام است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مرام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را گذشت و فداکاری توصیف کرد و گفت: باید به یاد داشته باشیم که دوران ظلم و تعدی گذشته و دیگر دوران بخشش و رحمت است و پیامبر مکرم اسلام یک ساعت عدالت را از یک سال عبادت برتر دانسته و خوارترین مردم را کسانی معرفی کرده که  مردم را خوار و ذلیل تلقی کنند.

پیرموذن با تبریک بعثت به رهروان غافله‌سالار عشق پیامبر نور و رحمت، عزت و شرافت پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر قلب ما برای اسلام می‌تپد و اگر آرزوی تحقق آرمان‌های بلند اسلام را در جامعه داریم و اگر چشم ما به وجود حکومت جمهوری اسلامی ایران روشن است باید به جد رهرو راستین نبی مکرم اسلام باشیم و اجازه ندهیم چهره نورانی و رحمانی اسلام ناب را با برداشت‌های متحجرانه و رفتارهای افراطی خودسرانه و خشن ولو به نام اسلام جلوه کنند.

وی با انتقاد از تندروی‌هایی که تخریب اشخاص و افراد مومن را به همراه دارد، گفت: این کار با روح اسلام سازگاری ندارد و باید با آن مقابله کرد و با کسانی که با استفاده ابزاری از مقدسات با چهره‌های ظاهرالصلاح و یا پنهان شدن در پشت عناوین مختلف با هر رفتار غیرعلوی بر چهره اسلام خدشه وارد می‌کنند و سرمایه‌های اجتماعی را نابود می‌کنند برخورد کرده و اجازه ندهیم عده‌ای با رفتار متفاوت به نام عدالت زهر در کام حقیقت و اسلام ناب محمدی بریزند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود بیان کرد: امروز عده‌ای افراطی به نام گروه‌های تندرو در جهان اسلام سعی می‌کنند تا خود را برتر جلوه داده و مبلغ اسلام باشند در حالی که بهره‌ای از اسلام و آرمان آن نبرده‌اند و به افراط و تفریطی روی آوردند که نتیجه آن ظلم به جامعه بشری است.

انتهای پیام/62001/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول