اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

اقدام کارگران سیاسی نیست بلکه نوعی مطالبه‌گری است/سهام آلومینیوم را برگردانید!....مردم هرمزگان می‌خرند

جناب مدیر، سیاسی جلوه کردن خواسته به حق کارگر، جفایی است در حق مردم انقلابی و ولایت‌مدار هرمزگان و هیچ ربطی به آب ریختن در آسیاب دشمن ندارد.

اقدام کارگران سیاسی نیست بلکه نوعی مطالبه‌گری است/سهام آلومینیوم را برگردانید!....مردم هرمزگان می‌خرند

روز گذشته یکی از مدیران استان هرمزگان طی مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها، به تشریح ابعاد مختلف جلسه‌ای که در استانداری هرمزگان پیرامون مشکلات کارگران شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل» که با حضور نمایندگان کمیسیون کارگری، خریدار شرکت، نماینده سازمان خصوصی‌سازی و تعدادی از مدیران استانی برگزار شده بود، پرداخت.

این مدیر در بخشی از سخنان خود به دفاع تمام قد از خریدار شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل» پرداخت و خاطرنشان کرد: اشکال اصلی در درج اطلاعات ناقص در هنگام انجام معامله بود، در قرارداد واگذاری تعداد کارکنان یک هزار و 800 نفر قید شده بود و خریدار براساس قرارداد، موظف به حفظ سطح اشتغال در همین حد است و شهادت می‌دهم که بیشترین همراهی برای حل مشکل پیش‌آمده از سوی خریدار صورت گرفته است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود یادآور شد: کارگران را تنها نخواهیم گذاشت به‌شرط اینکه در دام فرصت‌طلبان و بازندگان عرصه سیاست که از طرف مردم طرد و ردصلاحیت شدند گرفتار نشوند و جو آرام استان را ملتهب نکنند.

جناب آقای مدیر، شکی نیست که جو هرمزگان می‌بایست آرام باشد نه ملتهب و آگاهیم که دشمنان نظام مانند رسانه‌های پلید BBC و VOA از فضای موجود سوءاستفاده کرده و به دنبال جوسازی منفی خواهند بود و شایسته است کارگران آرامش خود را حفظ کنند اما اعتراض کارگران سیاسی نیست نوعی مطالبه‌گری است و ربطی به ملتهب نمودن فضا ندارد. آیا حمایت از سران ثروت و قدرت دامن زدن به التهابات است یا احقاق حقوق زن و فرزند؟!

مدیر عزیز، انقلاب مقدس اسلامی ایران از آن پابرهنه‌گان و مستضعفین است نه چپاولگران قدرت و ثروت، شعار انقلاب دفاع صریح از قشر مستضعف و کارگر جامعه است نه سران قدرت و ثروت. قدرت و ثروت در اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب ما زمانی معنا پیدا خواهد کرد که در خدمت مظلومین و مستضعفین باشد نه آزردن آنان. البته برکسی پوشیده نیست قطعا نگاه شما حمایت از قشر کارگر است.

همان‌گونه که مشخص است، مدیریت وقت مجتمع آلومینیوم در پاسخ به نامه شماره 20/475 مورخ 94/1/18 معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی، کلیه اطلاعات درخواستی مربوط به تعداد کارکنان را در اختیار وی قرار داده است و در متن این نامه که به امضای عضو هیأت مدیره و معاون مالی و اقتصادی وقت رسیده است، تعداد پرسنل رسمی و قراردادی المهدی 1376 نفر و هرمزآل 477 نفر عنوان شده است.

همچنین در پایان این نامه آمده است؛ تعداد 838 نفر از طریق شرکت‌های پیمانکار در دو مجتمع، مشغول به فعالیت هستند و با عنایت به راه‌اندازی پروژه "میله‌گذاری آند" و "دیگ‌های سالن احیای هرمزآل" تعداد 100 نفر نیروی جدید از طریق پیمانکار در حال تامین می‌باشد.

سؤال؛ چرا سازمان خصوصی‌سازی با توجه به اعلام تعداد نیروی انسانی مشغول در مجتمع آلومینیوم توسط مدیریت وقت شرکت، در متن قرارداد با خریدار این کارگران را به حساب نیاورده است؟

به نظر شما مقصر کیست؟ آیا کارگران بیچاره می‌بایست تاوان این لابی‌گری‌ها را بدهند؟... آیا کارگران مطالبه‌گر که به دنبال احقاق حقوق زن و فرزند خویشند به دنبال التهاب نمودن فضا هستند یا...؟...!

جناب مدیر، سیاسی جلوه کردن خواسته به حق کارگر، جفایی است در حق مردم انقلابی و ولایت‌مدار هرمزگان و هیچ ربطی به التهاب نمودن فضا و آب ریختن در آسیاب دشمن ندارد، چرا فکر می‌کنید فضا ناآرام است و با این حربه قصد در آرام نمودن فضا دارید...! بحمدالله فضا آرام است و تمامی اعتراضات بدون توهین به شخص خاصی صورت گرفته است که صد البته بهتر است کارگران اعتراض خود را از طرق دیگر و به‌واسطه نمایندگان‌شان در مجلس پیگیری کنند نه در کف خیابان. 

آقای مدیر، مردم هرمزگان سیاسی نیستند، این گمانه‌زنی را از ذهن خود خارج سازید. مردم ولایت‌مدار این دیار، عاشق انقلاب و نظام خود هستند و پیرو خط امام و رهبری فرزانه و دنباله‌رو خون شهیدانند و آن را بارها در میادین مختلف، چه در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی و چه در هشت سال دفاع جانانه مقدس اثبات کرده‌اند و به‌صورت واضح‌تر هر ساله در روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضور انقلابی خود را عاشقانه به منصه ظهور رسانده‌اند. آری.... خط قرمز ما انقلاب ماست.

از شما به‌عنوان فردی انقلابی که سال‌ها عمر خود را در خدمت به نظام صرف کرده‌اید و در کنار شهیدان گلگون کفن در دفاع مقدس و جبهه حق علیه باطل برای دفاع از همین مردم ستمدیده حاضر شده‌اید انتظار می‌رود طرحی را مبنی بر عدم واگذاری شرکت آلومینیوم به این شخص را ارائه دهید و به‌دنبال فروش سهام به خود مردم هرمزگان باشید و این باعث خواهد شد خود کارگران نیز سهام‌دار شوند تا آلومینیوم در هرمزگان بماند و از چنگال سودجویان خارج شود.

-----------------------------

یادداشت از: علیرضا بهرمن 

-----------------------------

انتهای پیام/3264/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول