اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: گروه‌های تحت حمایت آمریکا عامل شکست آتش بس در حلب بودند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید دلیل افزایش درگیری‌ها در شهر حلب را باید در اقدامات تحریک‌آمیز تروریست ها دانست و نه عملیات ارتش سوریه.

مسکو: گروه‌های تحت حمایت آمریکا عامل شکست آتش بس در حلب بودند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها، در خصوص مسائل مختلف بین‌الملل به خصوص آتش‌بس سوریه سخن گفت.

وی به درگیری‌های شدید در شهر حلب پرداخت؛ درگیری‌هایی که در میانه آتش‌بس شروع شد و در آن حتی بیمارستان‌ها از بمب‌های دست‌ساز تروریست‌ها در امان نماندند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص علت شکسته شدن آتش‌بس و به خاک و خون کشیده شدن غیرنظامیان در این شهر گفت: «علت را باید در اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های تروریستی جستجو کرد و نه عملیات ارتش سوریه.»

وی ادامه داد: «در هفته‌های اخیر، شاهد افزایش ارسال سلاح از ترکیه به سمت حلب بوده‌ایم که این هم در بالا گرفتن تنش‌ها، موثر بود.»

پیش از شروع آتش‌بس، ارتش سوریه با دیگر طرف‌های درگیر به توافق رسیده بودند که دو گروه تروریستی «جبهه‌النصره» و «داعش»، در فهرست گروه‌های مسلح مشمول آتش‌بس قرار نگیرند.

ماریا زاخاروا به شکسته شدن آتش‌بس حلب به دلیل حمله هماهنگ معارضین و جبهه‌النصره به ارتش سوریه اشاره کرد و گفت: «آمریکا نتوانست گروه‌های معارض تحت حمایت خود را از النصره جدا کند. جبهه‌النصره از این گروه‌ها برای اعمال شقاوت‌بار و تحریک‌آمیز بهره‌برداری کرد.»

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول