اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ماکو خبر داد

کشف 1000 ثوب البسه قاچاق در ماکو

فرمانده انتظامی ماکو از کشف یک هزار ثوب البسه خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کشف 1000 ثوب البسه قاچاق در ماکو

محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مأموران انتظامی ماکو در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو سواری تعداد یک هزار انواع البسه خارجی قاچاق را کشف و ضبط کرده و در این زمینه اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی ماکو خاطرنشان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری توقیف شد و پرونده جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

وی به میزان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

احمدی بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا خصوصا البسه در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که تازمانی که قاچاق کالا در جامعه ریشه‌کن نشود نمی‌توان انتظار داشت که اقتصاد جامعه بهبود یابد، لذا برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم لازم است تمام مردم ماکو با مأموران انتظامی ماکو همگام شده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با پلیس 110 با مأموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

وی به تلاش شبانه‌روزی مأموران انتظامی این شهرستان برای مبارزه با قاچاقچیان کالا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان جزو مرزی‌ترین شهرهای آذربایجان غربی بوده و همواره مورد طمع قاچاقچیان کالا قرار می‌گیرد، لذا این موضوع سبب شده که مأموران انتظامی این شهرستان به صورت شبانه‌روز با قاچاقچیان کالا این شهرستان مبارزه کنند.

فرمانده انتظامی ماکو خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین مقابله با قاچاق کالا در جامعه مشارکت مردم و ترویج فرهنگ خرید کالاهای داخلی در بین آنان است، یعنی اگر مردم تمایلی به خرید کالاهای فاقد مجوز نداشته باشند و کالاهای مصرفی خویش را از بین کالاهای داخلی انتخاب کنند می‌توانند برای از بین بردن ریشه‌های قاچاق کالا گام بردارند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت خرید کالاهای داخلی اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب اسلامی لازمه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه استفاده مردم از کالاهای داخلی است و این فرهنگ مهم باید در بین مردم ترویج یابد.

احمدی بر ضرورت تقویت کیفیت تولیدات کالاهای داخلی تأکید کرد و افزود: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از جمله راهکارهای دیگر برای مقابله با کالاهای قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه اکثر قاچاقچیان کالا از روستاهای مرزنشین اقدام به قاچاق کالا می‌کنند، افزود: اگر اشتغال پایدار برای جوانان روستاهای مرزنشین ایجاد شود و آنان بتوانند از شغل های پایدار تامین معیشت کنند دیگر گرایشی به قاچاق کالاهای همچون البسه نخواهند داشت.

فرمانده انتظامی ماکو با اشاره به اهمیت وجودی جوانان مرزنشین در جامعه، خاطرنشان کرد: جوانان عشایر همواره در صیانت از مرزهای کشور اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، لذا لازم است زمینه ایجاد اشتغال برای آنان را فراهم کرد.

انتهای پیام/61003/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول