اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز صورت می‌گیرد

بارش و کاهش 10 درجه‎‎ای دما در گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: از صبح امروز با ورود سامانه جوی ناپایدار، گلستان شاهد وزش شدید باد، افزایش ابر و بارش باران خواهد بود.

بارش و کاهش 10 درجه‎‎ای دما در گلستان

سید محمد رضا رضوی امشب در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این سامانه ناپایدار علاوه بر گستره بارندگی در تمامی نقاط استان، دمای هوای این استان شمالی را نیز بین هشت تا 10 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد داد. 

وی خاطرنشان کرد: بارش در برخی نقاط استان نیز به شکل تگرگ خواهد بود و به سبب شدت و حجم بالای بارش در نقاط کوهستانی، احتمال سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر بسیار است.

رضوی یادآور ش: این سامانه بارشی تا روز پنج‎شنبه هفته جاری در استان حضور خواهد داشت و پس از آن گلستان آسمانی صاف تا قسمتی ابری توام با افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

*صدور اخطاریه هواشناسی در گلستان/ احتمال سیلاب و آب‎گرفتگی معابر

رضوی با اشاره به شرایط جوی استان در شب جاری اذعان کرد: برای امشب در برخی نقاط استان وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده در سطح  استان جریان دارد.  

 وی ادامه داد: برای شرایط فردا، اخطاریه هواشناسی صادر شده و برای اداره کل مدیریت بحران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز این اخطاریه ارسال شده است.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به شرایط خاص جوی امسال اذعان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به بارش‎های متعدد در استان شرایط ترسالی را تجربه می‎کنیم که این شرایط، اوضاع خوبی را بر افزایش منابع آبی سطحی استان فراهم ساخته است.

رضوی ادامه داد: این شرایط دقیقاً بر خلاف شرایط سال پیش است و گلستانی‎ها امسال با چنین وضعیت جوی، سال خوبی را پیش رو خواهند داشت.

وی یادآور شد: این از لطف و رحمت الهی است که اکنون گلستان هر هفته چند روز شاهد بارش مناسب باران بوده که گستردگی آن در تمامی سطح استان ادامه دارد.

رضوی تصریح کرد: با چنین شرایطی در برخی مناطق میزان آب به حدی رسیده که بخشی از ذخیره‎های زیرزمینی افزایش یابد و حتی آب‎های سطحی اضافه به سمت دریا رهنمون می‎شود.

رضوی تأکید کرد: باید در سطح استان برنامه‎ریزی شود تا آب‎های سطحی به شکل مناسبی ذخیره و از هدر رفتن این نعمت الهی جلوگیری شود تا در زمان مناسب از آن بهره‎برداری کرد.

هوای استان گلستان هم‎اکنون ابری است و رعدوبرق و بارش رگباری در برخی از نقاط استان جریان دارد و دمای هوا نیز در سطح استان به طور میانگین بین 17 تا 22 درجه سانتی‎گراد متغیر است.

انتهای پیام/83002/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول