اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ستاد نیروهای مسلح:

نویسندگان از ظواهر تلخ جنگ به گنج‌های باطنی آن نقب بزنند

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقب زدن از ظواهر تلخ جنگ و بیرون کشیدن گنج‌های پنهان از وظایف کارشناسان و به‌ویژه نویسندگان است.

نویسندگان از ظواهر تلخ جنگ به گنج‌های باطنی آن نقب بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار غلامرضا علاماتی بعد‌ از‌ ظهر امروز در مراسم رونمایی از 10 کتاب دفاع مقدس که در سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشرهای دفاع مقدس فارس برگزار شد، اظهار داشت: پدیده زشت جنگ بر ما تحمیل شد اما در همین پدیده به‌ظاهر منفی نکات ارزنده بسیاری وجود داشت و دارد که باید تا پیش از فوت شاهدان عینی و تغییر و تحریف ثبت و ضبط شود.

وی افزود: ظاهر جنگ همچون تمام جنگ‌ها بی‌خانمانی و مهاجرت جمعیت‌های انسانی، صرف منابع و از دست دادن نیروی انسانی ارزنده کشور را در پی داشت اما باطن جنگ و دفاع مقدس حقایق و گنج‌های نهفته‌ای دارد که نویسندگان و پژوهشگران باید آن را استخراج کنند به نسل‌های آینده انتقال دهند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه ثبت تاریخ شفاهی در راستای استخراج گنج‌های پنهان جنگ به استان‌ها ابلاغ و مقررشده هر استان کشور دو تا 10 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی تهیه و چاپ کند.

سردار علاماتی با اشاره به سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر بیان کرد: بسیاری از منابع ما در طول دوران دستخوش تغییر، تحول و نابودی قرارگرفته و امروز با فقدان آن مواجه هستیم درحالی‌که مطالب باید از درون سینه‌های جانبازان و ایثارگران جمع‌آوری شود ارزشمند و مورد رجوع باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این جلسه از چاپ 30 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال خبر داد و گفت: لازم است کتاب‌های مؤثرتر و ارزشمند‌تری از رشادت‌های رزمندگان فارس در دوران دفاع مقدس باید منتشر شود و چاپ کتاب‌ها باید بر اساس نیاز امروز جامعه باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم 10 عنوان کتاب از جمله «اورژانس آب‌رسان» اثر میثم محمدی، «تن‌های تنها» اثر اکبر گشتاسبی، «قصه آخرین روز تابستان» نوشته بیژن کیا، «روی خط تماس» از رضا زارع، «ما هشت نفر بودیم» اثر علی مرادی، «در آشیان چکاوک» اثری مشترک از غلامرضا کافی و پروانه نجاتی، «زنان همیشه» اثر ساجده تقی زاده، «روپوشی برای میدان تیر» از پروانه نجاتی، «به تاوان صبری که نداشتم» نوشته محمد مرادی و «روی موج جنگ» اثر عبدالرضا کوهمال جهرمی، 10 عنوان کتابی بود که رونمایی شد.

انتهای پیام/76001/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول