اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

366 واحد صنعتی در استان زنجان غیرفعال است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 366 واحد صنعتی در استان زنجان غیرفعال است، گفت: برنامه‌ریزی شده تا 249 واحد صنعتی مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.

366 واحد صنعتی در استان زنجان غیرفعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نشان از اهمیت موضوع توجه به اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور ادامه داد: به تبع آن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان زنجان تشکیل شده است.

استاندار زنجان از برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان زنجان خبر داد و افزود: این ستاد یک سری برنامه‌های عملیاتی در راستای شعار سال را در دستور کار خود دارد.

انصاری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها اعضای این ستاد محسوب می‌شوند، اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، استانداری، دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو، دارایی و راه و شهرسازی از جمله این دستگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها نیز متناسب با وظایف خود یکی سری وظایف را در این ستاد انجام می‌دهند.

استاندار زنجان این ستاد را یک برش استانی از برش کشوری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: در این ستاد به استان‌ها اجازه داده شده برنامه‌های ویژه‌ای در استان و با توجه به قابلیت‌های استان پس از تایید در دستور کار قرار گیرد.

انصاری با اشاره به اینکه اعتبار خاصی به این ستاد اختصاص داده نشده است، عنوان کرد: این ستاد در تلاش برای اولویت‌گذاری و حذف کارهای غیر ضروری برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به تعدد پروژه‌های نیمه تمام خاطرنشان کرد: این موضوع معضل دولت بوده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

استاندار زنجان از تصمیم دولت بر اولویت‌بندی پروژه‌ها اشاره و اضافه کرد: دولت تصمیم به اولویت‌گذاری پروژه‌ها برای تسهیل بهره‌برداری و امکان بهره‌مندی دارد.

انصاری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از پروژه‌ها اعتباری دریافت نکرده‌اند، اضافه کرد: این در حالی است که اعتبار بخش دیگری از پروژه‌ها افزایش یافته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت در ایجاد رونق اقتصادی است، ادامه داد: دولت تلاش دارد به جای سرمایه‌گذاری جدید و آغاز از صفر سرمایه‌گذاری‌های موجود را فعال کرده و یا افزایش ظرفیت دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حوزه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی تکالیفی مشخص شده دارد که دارای برش استانی است، اعلام کرد: نخستین تکلیف در صنعت و معدن مشخص کردن وضعیت واحدهای خود و تقسیم‌بندی آن به واحدهای بزرگ، متوسط و کوچک است.

انصاری از وجود یک‌هزار و 409 واحد تولیدی در استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد یک‌هزار 43 واحد کوچک فعال و 366 واحد استان غیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه 26 درصد واحدهای صنعتی استان زنجان غیر فعال است، ادامه داد: این در حالی است که میانگین کشوری 32 درصد است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از مجموع واحدهای صنعتی در استان زنجان یک‌هزار و 278 واحد کوچک است، اضافه کرد: 76 واحد متوسط و 55 واحد بزرگ در استان زنجان فعال است.

انصاری با اشاره به اینکه از مجموع یک‌هزار و 409 واحد صنعتی استان زنجان 297 واحد کمتر از 50 درصد از ظرفیت خود بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: این میزان شامل 21 درصد از کل واحدهای صنعتی استان زنجان است.

انصاری با اشاره به اینکه 25 درصد واحدهای صنعتی استان زنجان بالای 70 درصد ظرفیت دارند، عنوان کرد: این آمار در کشور نزدیک 20 درصد است.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ مشکل کمتری دارند، اعلام کرد: دو واحد بزرگ استان زنجان غیر فعال و تعداد 16 واحد متوسط استان غیر فعال است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده در استان 249 واحد فعال شده و یا افزایش ظرفیت داشته باشد، اضافه کرد: تعداد 55 طرح نیمه تمام در استان زنجان نیز برای تکمیل در نظر گرفته شده است.

انصاری در ادامه با اشاره به اعزام زائران زنجانی در 13 خرداد ماه سال جاری برای حضور در سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: در سال جاری نیز مانند سال گذشته ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت در استان تشکیل شده است با این تفاوت که در سال جاری معاونت عمرانی و مدیریت بحران وظیفه انتقال و اعزام را بر عهده دارند.

وی خواستار برگزاری برنامه متمرکز استانی در زنجان شد و افزود: نقش امام(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تحکیم انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/73009/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول