اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان:

7 هزار رأس دام در دهاقان واکسینه می‌شوند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان گفت: در صورت تأمین واکسن از سوی شرکت‌های تعاونی، تعداد 7 هزار رأس گاو و گوساله در شهرستان دهاقان واکسینه می‌شوند.

7 هزار رأس دام در دهاقان واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی دهاقان، محمدرضا قاسمی از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ 25 اردیبهشت در این شهرستان خبر داد و افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی بسیار واگیردار در دام‌های زوج سم اهلی است که در صورت درگیر شدن دام به این بیماری علاوه بر تلفات در دام‌های جوان، منجر به کاهش تولیدات دامی نیز می‌گردد، و راه‌حل جهت پیشگیری از این بیماری رعایت دقیق الزامات بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی و واکسیناسیون است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان در ادامه افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته تعاونی دامداران شهرستان نسبت به تأمین واکسن اقدام کرده است و تاکنون حدود 4 هزار دز واکسن جهت تزریق به دام‌های شهرستان تهیه‌شده و مابقی نیز در طول طرح تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح تعداد 4 نفر در قالب 2 اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی، نسبت به واکسیناسیون رایگان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

قاسمی بیان کرد: مدت اجرای این طرح چهل روز است و در مدت اجرای این طرح، طبق پیش‌بینی صورت گرفته، در صورت تأمین واکسن از سوی شرکت‌های تعاونی، تعداد 7 هزار رأس گاو و گوساله واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با اجرای این طرح، واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های سبک به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

قاسمی ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب شرکت‌های تعاونی گاو داران شهرستان که در اجرای این طرح دامپزشکی را یاری کرده  است خاطرنشان کرد: از دامداران تقاضا می‌شود در زمان اجرای این طرح از جابجایی دام‌های خود جدا خودداری کرده و علاوه بر تهیه باکس مناسب برای انجام بهتر عملیات، همکاری لازم را با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی داشته باشند و الزامات بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را دقیقاً رعایت کنند.

انتهای پیام/63060/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول