اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

امتحانات دی‌ماه در پایه دوازدهم حذف شد/ ادامه تحصیل مردودشدگان در مدارس بزرگسالان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به حذف امتحانات دی‌ماه در پایه دوازدهم گفت: اگر دانش‌آموزی نتواند در امتحانات خرداد و شهریور این پایه، نمره لازم را به دست بیاورد به مدارس بزرگسالان خواهد رفت.

امتحانات دی‌ماه در پایه دوازدهم حذف شد/ ادامه تحصیل مردودشدگان در مدارس بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد گفت: آموزش و پرورش به تنهایی بار برنامه‌های هفته معلم را به دوش کشید و هیچ ارگانی به ما کمک نکرد.

وی افزود: برای بزرگداشت جایگاه معلم به شورای شهر پیشنهاد دادیم که به مدت دو ماه در ارائه پروانه ساخت و ساز به فرهنگیان تخفیف قائل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر لزوم فعالیت همیشگی کمیته هفته معلم ابراز کرد: کمیته بزرگداشت هفته معلم در طول سال باید فعال باشد تا هم در هفته معلم با کمبود زمان رو به رو نشویم و هم برای تکریم جایگاه معلمان تلاش کنیم.

وی با اشاره به قوانین جدید مسئله هدایت تحصیلی گفت: پس از حدود 20 سال نظام آموزشی ما دچار تغییرات جدی در زمینه هدایت تحصیلی (انتخاب رشته) شد و از امسال دانش‌آموزان پایه نهم باید رشته تحصیلی خود برای سال بعد را برگزینند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: بیش از 40 جلسه برای بررسی شیوه اجرای این طرح گرفته شده است اما همچنان باید برای روشن کردن افکار عمومی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: اگر این طرح به درستی اجرا شود دیگر مشکلی در زمینه توازن رشته‌ها نخواهیم داشت.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه پایه دهم مردودی دارد ابراز کرد: اگر دانش‌آموزی در هفت درس پایه دهم نمره زیر 10 به دست بیاورد مردود خواهد شد ولی اگر این رخداد در کمتر از هفت درس بیفتد دانش‌آموز وارد پایه یازدهم می‌شود و درس‌های مانده را در تابستان پاس خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در پایه دوازدهم امتحانات دی‌ماه را نخواهیم داشت و اگر دانش‌آموزی نتواند در امتحانات خرداد و شهریور نمره لازم را به دست بیاورد به مدارس بزرگسالان خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نسبت به اصرار دانش‌آموزان دختر برای انتخاب رشته تجربی نگرانیم تصریح کرد: بیش از 60 درصد دخترانی که دیپلم تجربی می‌گیرند در دانشگاه وارد رشته‌های علوم انسانی می‌شوند و این امر واقعا مشکل‌ساز است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه مسئله اوقات فراغت از دغدغه‌های همه مسؤولان است، تبیین کرد: 226 هزار دانش‌آموز استان قم در روزهای آینده از درس و مدرسه فارغ می‌شوند و اگر وقتشان به بیهودگی سپری شود مشکلاتی پدید خواهند آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته در زمینه اوقات فراغت اظهار کرد: ما در سال گذشته برای 40 هزار دانش‌آموز برنامه‌های اوقات فراغت برگزار کردیم و توانستیم عنوان بهترین ارگان استان را در این زمینه به دست بیاوریم.

وی تبیین کرد: در سال گذشته هیچ بودجه‌ای از اعتبارات استانی برای برنامه‌های اوقات فراغت داده نشد و اگر امسال نیز همان رویکرد ادامه یابد با مشکل رو به رو خواهیم شد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ناچاریم برنامه‌های اوقات فراغت را در برخی از مناطق رایگان برگزار کنیم گفت: وضعیت اقتصادی برخی از مناطق قم به گونه‌ای است که نمی‌توانیم از دانش‌آموزان برای شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت هزینه دریافت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد: افت فرهنگی در برخی از مناطق دیده می‌شود و باید برای حضور حداکثری دانش‌آموزان آن مناطق در برنامه‌های اوقات فراغت تلاش کنیم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به تفاهم‌نامه میان دبیرخانه کانون‌های مساجد با اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ما می‌توانیم برخی از سالن‌ها و حیاط‌های مدارس را در اختیار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهیم.

وی با بیان اینکه چپ‌دست‌ها باهوش‌تر هستند ابراز کرد: استان یزد که چندین سال است رتبه نخست را در کنکور به دست می‌آورد دارای بالاترین آمار چپ‌دستان است و این آمار در استان قم نیز نسبت به دیگر استان‌ها بالاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان توضیح داد: به دست آوردن آمارهای اینچنینی ما را در پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها یاری می‌کند.

انتهای پیام/2258/ذ40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول