اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی پلیس «قندوز» افغانستان در گفت‌وگو با فارس:

گروگان‌گیری «قندوز» افغانستان 13 کشته و 35 اسیر برجا گذاشت

سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت قندوز افغانستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس همزمان با کشتن 6 مسافر، مسافران یک اتوبوس و یک خودرو مسافربری ون را نیز گروگان گرفته‌اند که آمار دقیق آن اعلام نشده است.

گروگان‌گیری «قندوز» افغانستان 13 کشته و 35 اسیر برجا گذاشت

«هجرت‌الله اکبری» سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه توقف 5 اتوبوس و گروگانگیری مسافران آن، مورد تأیید ما نیست، اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های رسیده به فرماندهی پلیس قندوز، افراد مسلح ناشناس یک اتوبوس نوع «404» و یک خودرو مسافربری نوع «ون» را متوقف کرده‌اند.

وی افزود: این خودروهای مسافربری از کابل به سمت بدخشان در حرکت بوده و شب را در شهر «پلخمری» ولایت «بغلان» سپری کرده و پس از آن دوباره به مسیر خود ادامه داده‌اند.

اکبری گفت: پس از آنکه این ماشین‌ها حرکت کردند، حوالی ساعت 3:30 بامداد امروز در منطقه «علی‌آباد» ولایت قندوز توسط افراد مسلح ناشناس متوقف شده‌اند.

وی تصریح کرد: در زمان توقف این ماشین‌ها، 6 مسافر با این افراد مسلح به درگیری پرداختند که در نتیجه این 6 مسافر از بین رفته‌اند.

سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز با بیان اینکه افراد مسلح ناشناس مسافران را با این ماشین‌ها به داخل یک روستا برده‌اند، گفت: پس از آن مسافران را به تنهایی به سمت روستای «عُمرخیل» فرماندهی «چهاردره» ولایت قندوز برده‌اند.

وی با بیان اینکه مسافران شامل کودکان، زنان و موسفیدان است، گفت: تاکنون آمار دقیق این مسافران به ما گزارش نشده است.

اکبری با بیان اینکه احتمال ورود خسارت به جان مسافران از سوی افراد مسلح ناشناس وجود ندارد، در خصوص اقدامات این فرماندهی جهت آزادی مسافران گفت: روستای «عُمرخیل» یکی از مناطق تحت تصرف شبه‌نظامیان طالبان است.

وی با بیان اینکه فرمانداری چهاردره یکی از فرمانداری‌های ناامن قندوز است، اعلام کرد عملیاتی برای آزادی این مسافران بزودی آغاز خواهد شد.

با آنکه سخنگوی فرمانداری پلیس قندوز در مورد آمار مسافران چیزی نگفت، اما اکثر اتوبوس‌های افغانستان 56 نفر و ون مسافربری 18 نفر را در خود جا می‌دهد، بنابرین احتمالاً آمار مسافران از 70 تا 75 نفر است که 6 فرد آنها تاکنون کشته شده‌اند.

سخنگوی پلیس قندوز در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد که رقم کشته شده‌های گروگان‌گیری قندوز به 13 تن افزایش یافت. از میان 200 نفر گروگان،150 نفر دوباره رها شده و 35 نفر دیگر هنوز در چنگ طالبان قرار دارند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول