اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف کردستان خبر داد

بازسازی و مرمت آرامگاه مراد انصاری در سنندج

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از بازسازی و مرمت آرامگاه مراد انصاری در سنندج خبر داد.

بازسازی و مرمت آرامگاه مراد انصاری در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام میثم عباسپور ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج از بازسازی آرامگاه مراد انصاری از صحابی پیامبر اکرم(ص) در روستای آرندان سنندج خبر داد و اظهار کرد: در پی تعرض افراد سودجو به این آرامگاه و تخریب سنگ قبر، اداره‌کل اوقاف کردستان با همراهی هیأت امنا اقدام به بازسازی و مرمت این مکان مذهبی کرد.

وی افزود: سنگ قبر جدید و تجهیزات امنیتی نصب شده و این آرامگاه از امروز آماده پذیرایی از زائرین است.

عباسپور با اشاره به اهمیت و جایگاه این بقعه متبرکه در بین اهالی کردستان، گفت: با توجه به جایگاه این صحابه گرانقدر، پرونده قضایی از طریق پاسگاه منطقه با جدیت در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، آرامگاه مراد انصاری را از جاذبه‌های گردشگری مذهبی خاص سنندج دانست و گفت: قرار گرفتن در دل کوهستان و در میان باغ‌های آرندان جایگاه خاصی به این آرامگاه داده است به طوری که تلفیق طبیعت و این آستان مقدس موجبات آرامش پایان‌ناپذیری را برای زائرین فراهم می‌آورد.

عباسپور در پایان با معرفی این صحابه عظیم‌الشأن پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: مراد انصاری یکی از هزاران صحابه گرانقدر و والامقامی است که در خدمت رسول‌الله (ص) برای ارتقای شریعت محمدی و اعلای کلمه توحید هزاران کیلومتر راه را پیموده و به ایران و مناطق آرندان برای جهاد فی‌سبیل‌الله تشریف آورده است تا پیمانی را که با رهبر دین و دنیایش بسته بود به اتمام برساند.

مرقد مراد انصاری در نزدیکی روستای آرندان در 13 کیلومتری شهر سنندج قرار گرفته که این صحابه بزرگ به روایتی نه کاملاً دقیق، همراه برادرش حسن انصاری از فرزندان خلف حضرت ایوب انصاری هستند که هر سه به عنوان هم‌سنگر و یار وفادار پیامبر(ص) در غزوات اسلام شهید شدند که به رسم شهادت صحابه در هر کجا که شهید شوند در همان مکان مدفون خواهند شد، وی هم به اتفاق در اطراف آرندان شهید و مدفون هستند.

انتهای پیام/79002/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول