اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد

احداث 130 واحد آموزشی در شهر پردیسان توسط خیرین مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: 130 واحد آموزشی توسط خیرین مدرسه‌ساز در شهر پردیسان ساخته شده است.

احداث 130 واحد آموزشی در شهر پردیسان توسط خیرین مدرسه‌ساز

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در تحقق خدمت به مردم بزرگوار میهن اسلامی و با استعانت از درگاه خداوند متعال و به تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) مجمع خیرین مدرسه‌ساز در مسیر نورانی توسعه زیرساخت‌های آموزشی قدم گذاشته است.

وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات ارزشمندی را مجمع خیرین مدرسه‌ساز تا کنون بدست آورده است، تصریح کرد:‌ بیش از 33 درصد مدارس در قم از دستاوردهای مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به عملکرد مجمع خیرین مدرسه‌ساز در امر مقدس مدرسه‌سازی بیان کرد: احداث 94 باب مدرسه با 907 کلاس درس با زیر بنای 136 هزار و 100 متر مربع و 39 باب نمازخانه با زیربنای 6 هزار و 345 متر مربع از جمله خدمات خیرین مدرسه‌ساز به شمار می‌رود.

پورگلیان همچنین از احداث 14 باب سالن ورزشی و کارگاه آموزشی با زیربنای 9 هزار و 622 متر مربع توسط خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: 97 قطعه زمین و خانه نیز با مساحت 307 هزار و 870 متر مربع از سوی نیکوکاران و خیران به آموزش و پرورش استان قم اهدا شده است.

وی با اشاره به شمار مدارس در دست احداث توسط خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد:‌ مدرسه راهنمایی فخریه، گیوهچیان، مدرسه استثنایی کازرونیان، مدرسه نفیسه فاضلی، مدرسه سلمان، مدارس شهید هندویان 1 و 2، مدرسه آل محمد(ص)‌ در روستای نواران، مدرسه دادرس در روستای سراجه، مدرسه احمدلو، کانون محراب، نمازخانه آل محمد(ص)‌ از مجموعه هایی است که مسؤولیت ساخت و تکمیل آنها را خیرین بر عهده دارند.

پورگلیان همچنین از  احداث 130 واحد آموزشی در شهر پردیسان و تخریب و بازسازی 150 واحد آموزشی قدیمی‌ساز توسط خیرین خبر داد و گفت: 30 فضای کارگاهی برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز توسط خیرین مدرسه‌ساز در قم احداث شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم در ادامه از نیاز به زمین برای ساخت فضاهای آموزشی به خصوص در مناطق مرکزی شهر قم خبر داد و گفت: برای احداث زائر‌سرای دانش آموزی استان قم در زمین موجود در مشهد مقدس نیاز به حمایت خیرین داریم.

پورگلیان،‌ احداث پژوهشگاه علمی ویژه دانش‌آموزان و دبیران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: خرید 10 هزار متر مربع فرش سجاده‌ای برای نمازخانه‌های مدارس، اجرای طرح هوشمند سازی در مدارس، خرید تجهیزات مدرسه‌ای و آزمایشگاهی برای مدارس، خرید آبسرد‌کن و آب شیرین‌کن برای مدارس و زیر پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌بضاعت از دیگر نیازهای آموزشی در حال حاضر است.

انتهای پیام/78005/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول