اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان:

باشگاه کشاورزان در کردستان تأسیس می‌شود

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان از تأسیس باشگاه کشاورزان در این استان به عنوان راهبردی برای تسهیل‌گری، توانمندسازی و توسعه پایدار روستایی خبر داد.

باشگاه کشاورزان در کردستان تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد شهیاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری به غیر از تأمین نهاده‌های کشاورزی برای کشاورزان وظایف مهم‌تری بر عهده داریم که تأسیس باشگاه کشاورزان کردستان یکی از این وظایف است.

وی افزود: در سال زراعی جاری در بحث دانه‌های روغنی 2 هزار و 700 تن بذر کلزا در استان توزیع شد و حدود 2 تن بذر آفتابگردان نیز وارد انبارهای استان شده است.

شهیاد بیان کرد: افزایش تنوع کودی در سبد کارگزارها یکی از برنامه‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان در سال جاری است و این موضوع باید از حالت تئوری خارج شده و جنبه عملی پیدا کند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان گفت: تلاش برای افزایش عوامل توزیع کود در استان از دیگر برنامه‌های این شرکت است و از پایان اردیبهشت سال جاری نیز تاکنون چهار واحد شرکت تعاونی تولید و کارگزاری بخش خصوصی به مجموعه شرکت خدمات حمایتی کردستان اضافه شده و امیدواریم این اقدامات منجر به توزیع به موقع کود در استان شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: تغذیه یکی از مولفه‌های تأثیرگذار در بحث سلامتی جامعه است اما متأسفانه توصیه‌های تغذیه‌ای بیشتر از سوی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و تولید سم به مردم داده می‌شود و لازم است در این زمینه از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استفاده شود.

محمد غفوری افزود: بیشتر کشاورزان ما با تنوع کود آشنا نیستند و فقط از کودهای فسفاته و ازته شناخت دارند در حالی که تنوع کود موجب غنی‌تر شدن خاک و افزایش تولید می‌شود.

وی ابراز داشت: مصرف سم چاره کار بسیاری از آفات و بیماری‌های کشاورزی نیست و این آفات به دلیل پایین بودن تغذیه و مسائل تغذیه‌ای نمایان می‌شوند.

انتهای پیام/79003/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول