اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل:

11 مرکز خرید در اردبیل دایر می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: 11 مرکز خرید برای شهرستان اردبیل در نظر گرفته شده تا زارعان گندم و جوی تولید شده خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

11 مرکز خرید در اردبیل دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آقازاده عصر امروز در جلسه بررسی نحوه خرید و ذخیره‌سازی غلات در اردبیل اظهار کرد: در سطح شهرستان اردبیل 26 هزار و 500 هکتار گندم آبی و 18 هزار و 900 هکتار گندم دیم کشت شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال با بارش‌های مناسب در فصل بهار به طور متوسط برداشت بیش از چهار تن را در هر هکتار شاهد باشیم، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که از اراضی آبی 115 هزار و 500 تن و از مزارع دیم بیش از 18 هزار و 900 تن محصول گندم برداشت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: از مجموع 135 هزار و 500 تن گندمی که خریداری می‌کنیم 30 درصد به عنوان خود مصرفی است و خرید بیش از 100 هزار تن در مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

آقازاده افزود: سال گذشته در اردبیل موفق شدیم 95 هزار تن خرید گندم را انجام دهیم که امسال برخلاف سایر مناطق استان، در اردبیل با افزایش تولید گندم روبه‌رو می‌شویم.

وی در مورد اراضی کشت شده جو آبی و دیم نیز بیان کرد: در مجموع 21 هزار هکتار کشت جو را شاهد بودیم که از این اراضی 54 هزار و 350 تن جو تولید می‌شود.

آقازاده ضرورت ثبت اطلاعات زارعان را در سامانه و معرفی جهاد کشاورزی به مراکز خرید با هدف شناسنامه‌دار کردن زارعان و امر خرید محصول اضافه کرد: با توجه به اینکه از 18 هزار بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان اردبیل 6 هزار نفر ساکن سایر شهرها هستند و تنها در فصل برداشت به روستاها مراجعه می‌کنند، ما قطعاً در تحویل محصول جو و گندم این زارعان با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

وی خرید گندم و جو را به قیمت تضمینی و با چهار درصد افت غیر مفید و دو درصد افت مفید یادآور شد و ادامه داد: ما با رطوبت 14 درصد از زارعان خریداری می‌کنیم.

آقازاده تعداد مراکز خرید گندم را 11 مرکز اعلام کرد و گفت: در هر مرکز خرید جهاد کشاورزی نمایندگانی دارد که از صبح تا شب در محل حاضر هستند تا نظارت دقیق بر امر خرید داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: برداشت گندم و جو از اواخر تیرماه در اردبیل آغاز می‌شود و انتظار می‌رود پیش از موعد مقرر زارعان نسبت به برداشت محصول اقدام نکنند.

انتهای پیام/62005/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول