اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

دستگیری 6 مخالف مسلح در بامیان،کشته شدن یک کارمند امنیت ملی ، کشته شدن 3 فرمانده طالبان در فاریاب، شناسایی عاملان قتل عضو مجلی نمایندگان و اعدام یک قاضی در ولایت فراه مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس، آغاز عملیات سرکوب داعش پس از کشتار غیرنظامیان در کوت ننگرهار، دستگیری 6 مخالف مسلح در ولایت بامیان، 12 زخمی در اثر تصادف ترافیکی در پروان، کشته شدن یک کارمند امنیت ملی توسط مخالفان مسلح، کشته شدن 3 فرمانده طالبان در ولایت فاریاب، شناسایی عاملان قتل عضو مجلی نمایندگان و اعدام یک قاضی در ولایت فراه توسط طالبان مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

آغاز عملیات سرکوب داعش پس از کشتار غیرنظامیان در کوت ننگرهار

عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی افغانستان اعلام کرده که برای سرکوبی گروه داعش در ولایت ننگرهار عملیات‌های گستره راه‌اندازی شده است.

به گزارش فارس،‌ حبیبی گفته است حمله روز گذشته گروه داعش به خانه‌های ساکنان شهرستان کوت ننگرهار، سر بریدن کودکان و ربودن زنان این منطقه ناجوانمردانه است.

افراد گروه داعش ساعت 3 بامداد دیروز با حمله به ایست بازرسی پلیس شهرستان کوت وارد این منطقه شدند و 23 خانه را به آتش کشیدند و کودکان 6 تا 9 سال را سر بریدند و تعدادی از ساکنان این منطقه را که شامل زنان و کودکان هستند با خود بردند.

گفته می‌شود در جریان درگیری مردم محل با افراد داعش 15 تن از ساکنان محل کشته و زخمی شده‌اند.

وزیر دفاع کشور گفته است که برای مقابله با این گروه عملیات گسترده در ننگرهار آغاز شده که تا پایان امروز یا فردا این افراد سرکوب خواهند شد.

دستگیری 6 مخالف مسلح در ولایت بامیان

نیک محمد، فرمانده امنیتی شهرستان شیبر، گفته است که نیروهای پلیس ملی در این شهرستان  6 تن از مخالفان مسلح را همراه با مقدار سلاح و مهمات دستگیر کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرده است که این افراد قصد رفتن از منطقه غندک شهرستان شیبر به سوی شهرستان تاله و برفک ولایت بغلان را داشتند که از منطقه پل باغک دره شکاری دستگیر شدند.

به گفته فرمانده  امنیتی شهرستان شیبر، این افراد در قید پلیس قرار داشته و بررسی‌های پلیس در این مورد جریان دارد.

12 زخمی در اثر تصادف ترافیکی در پروان

محمد اسحاق نسیمی یکی از دکترهای جراحی بیمارستان صد تختخوابی ولایت پروان گفت که2 خودرو حوالى ساعت 10 امروز در منطقه یادشده تصادف کرده است.

به گزارش فارس،‌ وى گفت که ١٢ فرد زخمى شده که همه مردان بزرگسال هستند، به بیمارستان پروان انتقال داده شده‌اند که وضعیت سلامت 2 تن از آنها نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد که زخمی‌های این رویداد ساکن ولایت‌های پروان، بامیان و لوگر می‌باشند.

کشته شدن یک کارمند امنیت ملی توسط مخالفان مسلح
مخالفین مسلح دولت مدیر پیشین امنیت ملی شهرستان پشت کوه فراه را همراه با یکی از محافظانش کشته و جسد وی را در ملاعام به دار آویختند.
«عزت‌الله عزت» فرماندار «پشت کوه» ولایت فراه می‌گوید «همایون روفی» مدیر سابق امنیت ملی در شهرستان پشت کوه آن ولایت وظیفه داشت که روز گذشته در منطقهٔ موسوم به «احمدآباد» با کمین مخالفین مسلح روبرو می‌شود.
به گفته وی مخالفین سپس جسد این اشخاص را به منطقه «دیوار سرخ» شهرستان «خاک سفید» در جمعه بازار در ملاعامه به دار آویخته بودند.
وی می‌گوید تاکنون در این مورد کسی دستگیر نشده اما تحقیقات ارگان‌های امنیتی در این زمینه آغاز شده است.
کشته شدن 3 فرمانده طالبان در ولایت فاریاب

سید آقا اندرابی فرمانده پلیس ولایت فاریاب می‌گوید: در 48 ساعت گذشته چندین رویداد امنیتی که شامل درگیری مسلحانه نظامی می‌باشد، در بخش‌های از این ولایت صورت گرفته است.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در این رویدادها 14 عضو طالبان مسلح کشته و 5 نفر زخمی شده‌اند، افزود: در بین کشته شدگان 3 نفر از فرماندهان مشهور این گروه نیز شامل می‌باشند.
نامبرده تصریح کرد: این افراد ملا فیض الله مشهور به جندالله، قاری نقیب الله و صبغت الله نام مشهور به ملا عتیق الله هستند.
وی افزود: این رویداد در مرکز و توابع شهرستان ولایت فاریاب صورت گرفته است.

جان باختن 7 تن در 2 رویداد جداگانه در هرات

عبدالرووف احمدی سخنگوی ولایت پلیس ولایت هرات گفت که 6 تن از بادیه نشین‌ها که می‌خواستند از یک محل به محل دیگر بروند شب هنگام در ساختمان یک مغازه متروکه خوابیده بودند که این ساختمان فروریخته و جان داده‌اند.

در یک رویداد دیگر تعدادی از افراد که به واسطه وسایط نقلیه زرنج از شهرستان پشت کوه به مرکز این شهرستان می‌رفته‌اند با مین کنار جاده برخورد کرده‌اند و یک تن کشته و 3 تن دیگر زخمی شده‌اند.

زخمی شدگان این حادثه به شفاخانه انتقال داده شده‌اند.
شناسایی عاملان قتل عضو مجلس نمایندگان
مسعود اندرابی، معاون ریاست امنیت ملی گفت که عاملان قتل این عضو مجلس شناسایی شده‌اند.
اندرابی تاکید کرد که به مجرد تکمیل شدن اطلاعات در این زمینه، اعضای این شبکه به دام خواهند افتاد.
شیرولی ورک، عضو مجلس نمایندگان و برادر فاروق وردک؛ وزیر پیشین آموزش و پرورش یکشنبه در اثر انفجار مین در مقابل منزل‌اش در کابل کشته شد.
گروه طالبان مسوولیت ترور شیرولی وردک را به عهده گرفته است.
به گزارش فارس، در همین حال، تاج محمد جاهد، وزیر کشور در مورد چگونگی قضیه قتل شیرولی وردک گفت که قبل از انفجار مین کشف شده است.
جاهد افزود: پلیس در حالی که مانع نزدیک شدن وردک به منطقه شده بود، ولی با این حال وردک اصرار به نزدیک شدن به منطقه را داشت.
به گفته وزیر کشور، به مجرد نزدیک شدن شیرولی وردک به منطقه، مینی که از راه دور کنترل می‌شد، منفجر شد و در نتیجه وی با یک غیرنظامی کشته شدند.
پیش از این عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پلیس کابل نیز گفته بود: منطقه از سوی پلیس انسداد شده بود و به وکیل صاحب محترم گفته شده بود که نزدیک نشود.
رحیمی افزود که وردک به حرف‌های پلیس اعتنا نکرد و در اثر غفلت خودش جان خود را از دست داد.

اعدام یک قاضی در ولایت فراه توسط طالبان

سخنگوی والی فراه می‌گوید: گروه طالبان شمس الرحمان قاضی محکمه استیناف این ولایت را پس از ربودن، به دار آویخته است.
به گزارش فارس، به گفته سخنگوی این ولایت شمس‌ الرحمان دور روز پیش هنگامی که از هرات به سوی فراه در حرکت بود، در منطقه فراه ‌رود از سوی طالبان ربوده شد و نیمه شب گذشته در منطقه خاک سفید به دار آویخته شد.
تا کنون انگیزه طالبان در این مورد مشخص نشده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول