اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

تولید 70 میلیون نشای سبزی و صیفی در هرمزگان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امسال بیش از 70 میلیون نشای سبزی و صیفی در هرمزگان تولید می‌شود.

تولید 70 میلیون نشای سبزی و صیفی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سیدسعید مدرس اظهار داشت: سال گذشته در گلخانه‌های تولید نشای سبزی و صیفی استان قریب به 64 میلیون نشاء تولید شد.

وی خاطر نشان کرد: تولید نشای امسال به دلیل استقبال کشاورزان و بازار مناسب نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان مهمترین نشاهای تولیدی در هرمزگان هستند.

مدرس با اشاره به اینکه سطح گلخانه‌های تولید نشا 13.1 هکتار است، گفت: فعالیت تولید نشا در مناطق شمالی استان از جمله شهرستان حاجی آباد از تیر ماه آغاز و پس از آماده‌سازی گلخانه‌ها از اواخر تیرماه کاشت بذر در سینی‌های نشا صورت می‌گیرد و عملیات انتقال نشا به زمین اصلی از اوایل شهریور ماه آغاز و تا آبان‌ماه ادامه دارد.

این مسؤول ادامه داد: عملیات آماده‌سازی و کاشت بذر در مناطق جنوبی از جمله شهرستان‌های رودان، میناب و پارسیان از مرداد ماه آغاز و تا شهریور ادامه دارد و کار انتقال نشا به زمین اصلی از مهرماه شروع و تا آذرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر کشت نشاء سبزی و صیفی در سطح 4 هزار مترمربع بیش از 3 میلیون نشای گل تولید می‌شود.

انتهای پیام/3264/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول