اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

تحمل سختی‌ها از نشانه‌های شیعه بودن است

امام جمعه چالوس با بیان اینکه تحمل سختی‌ها از نشانه‌های شیعه بودن است، گفت: نمی‌توان ادعای ولایت امام علی(ع) را داشت اما با پیش آمدن مشکل و ضرری همه را رها کند.

تحمل سختی‌ها از نشانه‌های شیعه بودن است


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در مراسم شب قدر که در مسجد عسلسر برگزار شد در جمع عزاداران با تسلیت شهادت امیر المومنین (ع) اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن بوده و در این ماه روزه‌داران با روزه‌داری، طاعت و بندگی و مخالفت با هواهای نفسانی زمینه ورود در شب‌های قدر را فراهم کرده و وارد این شب شدند.
وی با اشاره به اینکه یک شب از شب قدر بر همگان گذشت، تصریح کرد: امشب که مصادف با شهادت مظلومانه مولای متقیان است در این ساعت از شب مومنان روزه‌دار برای کسب تقرب به خداوند با توسل به قرآن و ولایت امیر مومنان و ائمه معصومین درخواست بهترین مقدرات را برای خود از خدا دارند.

وی با بیان اینکه مومنان روزه‌دار با تمسک به دو میراث پیامبر خود یعنی قرآن و اهل‌البیت خود را ارتقا می‌دهند، اضافه کرد: انسان که سراپا گناه و خطا است با توسل به این دو میراث در شب قدر منزلت پیدا می‌کند.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه شب قدر برای این شب قدر است برای اینکه کسی که گناه و معصیت همه وجودش را فراگرفته است دلش را تاریک کرده است با احیای این شب قدر و منزلت پیدا کند، افزود: با شب زنده داری، گریه ناله و درخواست و تمنا از درگاه الهی در شب قدر برای تمسک به وجود امام علی (ع) و فرزندانش شرف و عظمت پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: با دعا و توسل در این شب می‌توان گذشته‌ها را جبران کرده و با پر کردن پیمانه اعمال صالح بدی‌ها را کم کرد.

راشدی‌نوری با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: شب قدر به این دلیل که همه خیرات، خوبی‌ها، اجل و سرنوشت انسان در این شب مقدر و مشخص می‌شود بنابراین سرنوشت همه افراد و جامعه و ممالک در این شب روشن می‌شود.

وی با تشریح شخصیت فردی که با شهادت خود و مظلومیتش در این ایام جاودانه شد، افزود: شب قدر برای تمام زمان‌ها است و بدون شک ضربت خوردن و به شهادت رسیدن امام علی (ع) نیز تصادفی نبود و حتی دفن شدنش در شب‌های قدر اتفاق افتاد و این یعنی خداوند می‌خواست وجود ایشان حقیقت شب قدر را برای همیشه جاودانه نگاه دارد.

امام جمعه چالوس شب قدر را شب ولی خدا و حجت الهی خواند و اظهار کرد: شب قدر چون مختص امام علی و فرزندان او است و به مصداق سوره قدر که خداوند می‌فرماید شما نمی‌توانید لیله القدر را درک کنید حقیقتش این است که حقیقت شب قدر که همان وجود امام علی (ع) است را نمی‌توان شناخت و درک کرد زیرا پیغمبر نیز فرمود علی (ع) را جز خدا و من کسی نشناخته است.

وی با بیان اینکه بر اساس سخنان و فرمایشات پیامبر و ائمه معصومین و خود امام علی ( ع) و حتی دشمنان ایشان درشان و منزلت ایشان تصریح کرد: بر این اساس تنها می‌توان بر دریای فضائل امام علی را درک کنیم اگر چه نمی‌توان به تمام حقایق اسرار و ابعاد وجودی ایشان دسترسی پیدا کرد.

راشدی‌نوری با بیان اینکه هر کسی به اندازه درک و فهم خود می‌تواند بر روی سفره امیر مومنان بنشیند، اظهار کرد: می‌توان از مقامات و فضائل این شخصیت عظیم‌الشان می‌توان چیزهایی را فهمید.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) قلم و نشانه‌ای بین خداوند و مخلوقات است، تصریح کرد: امام علی (ع) نشانه‌ای از فضائل خداوند است و آیه و نشانه‌ای جز ایشان برای نشان عظمت خداوند برای ملاک، معیار و سنجشی برای انسان‌ها وجود ندارد.

امام جمعه چالوس با اعلام اینکه کسی که علی (ع) را بشناسد مؤمن است و هرکسی که شخصیت ایشان را انکار کند کافر است، افزود: کسی که نسبت به وجود امیرالمؤمنین جاهل و ناآگاه باشد فردی گمراه است و کسی که علی (ع) را با دیگران مقایسه کند مشرک است و برای شخصیت ایشان شریک قائل شده است.

وی تاکید کرد: هر کس ولایت علی (ع) را داشت بهشتی بوده و کسی که عداوت علی را داشته باشد اهل جهنم است.

راشدی‌نوری با اشاره به جمله امام رضا (ع) در مورد شخصیت امام علی فرمود هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه در تبلیغات و بشارت‌های خود به نبوت پیامبر و ولایت وصی او امام علی (ع) داده است.

وی شناخت مؤمن را در گرو در دل داشتن محبت علی (ع) عنوان کرد و گفت: در روز قیامت جواز ورود برای گذشتن از پل توسط امام علی (ع) صادر می‌شود و اعمال انسان‌ها جزء به ولایت امام علی (ع) پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه چالوس با تاکید بر اینکه هیچ عملی از کسی پذیرفته نیست مگر به ولایت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی‌تواند از صراط بگذرد مگر اینکه از دست این امام جواز عبور پیدا کند.

وی با بیان که ولایت امام علی (ع) را داشتن و محبت ایشان را در دل داشتن تاوان پس دادن هم دارد افزود تحمل آزارها و سرزنش‌ها نیز از جمله مسائلی است که باید به عشق امام علی (ع) تحمل کرد.

امام جمعه چالوس تحمل سختی‌ها را نشان از ادعای شیعه علی (ع) بودن خواند و بیان کرد: نمی‌توان ادعای ولایت امام علی را داشت اما با پیش آمدن مشکل و ضرری همه را رها کند.

وی داشتن سعادت در دنیا و آخرت و برخورداری از بهترین خیرات را برخورداری از ولایت و همراهی امام علی (ع) و پیروی از راه و رسم ایشان عنوان کرد و گفت: باید خدا را شکر کنیم که ما را در مسیر امام علی (ع) و امام حسین (ع) و فرزندانش قرار داد.

راشدی‌نوری در پایان با تاکید بر اینکه نباید در پیروی از امام علی (ع) کوتاه آمد، گفت: تقلب، فریبکاری، دغل بازی، مکر و حیله و بداخلاقی فحاشی نباید در زندگی افراد راه پیدا کند و همانطور که بدخواه کسی نبود ما نیز بدی کسی را نخواهیم.

انتهای پیام /86028/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول