اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری اردبیل:

شهرستان خلخال نگین تولید محصولات صنایع دستی عشایری در اردبیل است

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: شهرستان خلخال نگین تولید محصولات صنایع دستی عشایری در استان اردبیل است.

شهرستان خلخال نگین تولید محصولات صنایع دستی عشایری در اردبیل است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر هنرمند عصر امروز در جلسه مشترک با فرماندار خلخال در مورد مشکلات عشایر شهرستان خلخال اظهار کرد: سومین جامعه انسانی کشور ایران را عشایر تشکیل داده و ایل شاهسون استان اردبیل با 80 هزار نفر و 15 هزار خانواده یکی از پرجمعیت‌ترین جامعه انسانی در استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان خلخال نیز ایل شاطرانلو و قبایل آن با یک‌هزار و 200 خانوار و 6 هزار و 500 نفر جمعیت در 28 ییلاق مشغول زندگی هستند و شهرستان خلخال نگین تولید محصولات صنایع دستی عشایری در استان اردبیل بوده و توانسته با حضور در جشنواره‌ها رتبه‌های خوبی را کسب کند.

مدیرکل امور عشایری استان تولیدات عشایر استان اردبیل را مطلوب عنوان کرد و گفت: در زمینه تولیدات صنایع دستی عشایری در حقیقت شهرستان خلخال آبروی استان اردبیل است و در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف حضور خلخال هم به لحاظ کیفیت تولیدات و کمیت آن حرف اول را در استان می‌زند.

هنرمند تبدیل شدن اداره امور عشایر استان اردبیل به اداره کل و به تبع آن در شهرستان‌ها اداره عشایری را به جامعه عشایری تبریک گفت و افزود: در واقع این تبدیل وضعیت به نوعی راهگشای حل مشکلات عشایر غیور استان اردبیل است.

وی بیان کرد: 15 سال تلاش مداوم و تبدیل شدن به اداره کل یک نقطه قوت و مثبت برای عشایر به حساب می‌آید.

هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کشورمان از لحاظ پراکندگی عشایر به چهار قسمت عظیم و مهم تقسیم شده که استان اردبیل به عنوان نماینده شمال غرب کشور انتخاب شده است.

وی با تقدیر از زحمات اداره عشایری شهرستان خلخال گفت: بیش از 150 کیلومتر از راه‌های ییلاقی عشایر شهرستان خلخال بهسازی شده که مناسب برای تردد عشایر است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از فرماندار خلخال خواست تا با حمایت از جامعه عشایری، تامین مایحتاج آنها و تخصیص اعتبارات حمایت‌های لازم را از این جامعه سوم انسانی به عمل آورد.

انتهای پیام/62008/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول