اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

45 درصد صادرات آذربایجان غربی در حوزه صنایع است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 45 درصد صادرات آذربایجان غربی به حوزه صنایع مربوط می‌شود.

45 درصد صادرات آذربایجان غربی در حوزه صنایع است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفرصادق اسکندری بعد از ظهر امروز در جلسه رفع موانع تولید درباره بنگاه‌های خرد و کوچک که در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: 45 درصد صادرات استان به حوزه صنایع و زیرشاخه‌های مختلف آن مربوط می‌شود.

وی با اشاره با اینکه 55 درصد صادرات استان به حوزه کشاورزی یا صنایع وابسته به آن مربوط می‌شود، ادامه داد: مزیت‌های صادراتی آذربایجان غربی در زمینه‌های گوناگون کاملا مشخص است، ولی برای تکمیل اطلاعات در این عرصه اقدام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 45 درصد صادرات مربوط به صنایع است، خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و متقن پیرامون صنایع استان اقدامات مطالعاتی با همکاری کارشناسان در حال انجام گرفتن است.

این مسؤول مقصد 90 درصد صادرات استان را کشور عراق عنوان کرد و این موضوع را یک تهدید جدی دانست و افزود: برای صادرات بخش عمده سیمان به این کشور اقدام می‌شود، بنابراین باید در راستای شناسایی بازارهای جدید برای محصولات تولیدی اقدام شود.

وی با اظهار اینکه در جلسات طرح‌ها و واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات بانکی بررسی شده‌اند، ادامه داد: نسبت به ابلاغ آنها به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مالی اقدام شده است، تا به دنبال فراهم شدن مقدمات امر وارد عرصه تولید شوند.

اسکندری تهیه و تدوین برنامه‌ توسعه فعالیت‌های صنعتی استان در چارچوب سیاست‌های وزارت، برنامه‌ریزی و انجام مطالعات موردنیاز در زمینه بررسی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل توسعه صنعتی و تعیین نیازهای استان به تولیدات صنعتی را از جمله وظایف سازمان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ادامه تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری صنعتی، برنامه‌‌ریزی برای جلوگیری از اتلاف سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان را وظایف دیگر این مجموعه عنوان کرد.

این مسؤول برنامه‌ریزی برای توسعه و تکمیل واحدهای تولیدی و صنعتی با در نظر گرفتن استعدادها و امکانات موجود در مناطق مختلف استان، صدور مجوزهای تاسیس و توسعه برای متقاضیان را مورد اشاره قرار داد.

وی نظارت بر پیشرفت فیزیکی طرح‌های مختلف، همکاری برای تامین مواد اولیه و ابزار موردنیاز تولید، انجام اقدام لازم و برنامه‌ریزی برای توزیع متعادل صنایع در سطح استان، رسیدگی به مشکلات  کارگاه‌ها، کارخانجات و تلاش برای رفع این دغدغه‌ها را از جمله سایر مسئولیت‌های این سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام/61002/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول