اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

پل چمارسرای رشت مرمت می‌شود

شهردار رشت گفت: پل تاریخی چمارسرا در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهر رشت مرمت و احیا می‌شود.

پل چمارسرای رشت مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سند ملی بازآفرینی شهر رشت در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده و مرحله نخست آن اجرایی شده است.

شهردار رشت بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های شهر رشت با اشاره به اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری اظهار کرد: تسطیح جداره متصل به رودخانه به منظور برداشت زمین و تولید نقشه‌های وضع موجود در راستای پروژه مرمت و احیای پل تاریخی چمارسرا آغاز شده است.

سیدمحمدعلی ثابت‌قدم، مرمت پل تاریخی چمارسرای رشت را نیازمند مساعدت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور حمایت صندوق احیا، مرمت و بهره‌برداری دوباره از بناها و مکان‌های تاریخی عنوان کرد و افزود: اقدام‌های لازم به منظور تامین منابع مالی در مورد مرمت و احیای پل تاریخی چمارسرا با هماهنگی سازمان مذکور انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرمت هتل ایران نیازمند مساعدت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و صندوق احیا و مرمت بناها است، تصریح کرد: تشکیل جلسه به منظور حمایت از تملک، احیا و بهره‌برداری از ساختمان هتل ایران با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حائز اهمیت است.

ثابت‌قدم، تامین اعتبار به منظور مرمت بنای ساختمان هتل ایران از صندوق احیا و مرمت بناها را موثر خواند و بیان کرد: در اختیار گذاشتن طرح احیا و مرمت ساختمان هتل ایران که توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تهیه شده، تاثیرگذار است.

وی به ساختمان پست در میدان شهدای ذهاب اشاره کرد و گفت: با توجه به در اختیار گذاشتن طرح مرمت ساختمان پست به شهرداری، بازنگری طرح توسعه توسط شرکت مشاور انجام شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه مساعدت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و همچنین صندوق احیا و مرمت بناها در احیای بناهای تاریخی در این شهر مهم است، خاطرنشان کرد: تشکیل جلسه به منظور انعقاد تفاهمنامه مبنی بر حمایت از تملک، احیا و بهره‌برداری از ساختمان پست و تامین اعتبار به منظور مرمت بنای ساختمان پست از صندوق احیا و مرمت بناها حائز اهمیت است.

ثابت‌قدم به طرح احیا و مرمت برج ساختمان شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: نقشه‌های فاز دوم طرح احیا و مرمت برج ساعت تهیه شده و برای تایید به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ارسال شده است.

وی، خواستار مساعدت اداره‌کل مذکور و صندوق احیا و مرمت بناها برای مرمت برج ساعت شد و اظهار کرد: تسریع در روند بررسی و تایید طرح احیا و مرمت ساختمان شهرداری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/84001/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول