اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت ایلام:

مشوق‌های سرمایه گذاری در ایلام جذابیت‌های لازم را ندارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: مشوق های سرمایه‌گذاری در ایلام جذابیت‌های لازم را ندارند.

مشوق‌های سرمایه گذاری در ایلام جذابیت‌های لازم را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یارالله نصیری ظهر امروز در جلسه با امینی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قصد داریم صاحبان سرمایه استان ایلام را به عنوان مقصد سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن انتخاب کنند  باید در ظرفیت‌سازی و اعطای مشوق‌ها تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود بسته حمایتی متفاوتی در این استان وجود ندارد تا از این طریق بتوان فاصله توسعه نیافتی‌ها را جبران کردد.

این مسوول اضافه کرد: انتظار می‌رود وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی با تدوین بسته‌های حمایتی خاص استان ایلام را به مقصد سرمایه‌گذاران تبدیل کنند.

نصیری با اشاره به تاثیرات اساسی تحریم‌ها بر بخش تولید خاطر نشان کرد: تمام تلاش‌ها بر رونق تولید و ایمن‌سازی واحدهای صنعتی برای گذر از این وضعیت معطوف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: تمام مجموعه‌ها و ارکان اقتصادی درگیر با بخش تولید تلاش دارند که شوک‌های وارده به این بخش منجر به شکست‌های قابل توجه‌ای نشود.

وی ادامه داد: بر همین اساس در دو سال گذشته از ریزش و تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری لازم صورت گرفته است.

نصیری به شرح وظایف و گستردگی مجموعه تولید و تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: مسوولیت‌های تعریف شده در بخش صنعت، معدن و تجارت بسیار پیچیده و حساس است زیرا از یک طرف باید حامی تولیدکننده باشیم و تلاش در جهت ارتقاء فروش و ایجاد بازارهای جدید برای کالاهای تولید داخل باشیم و در نقطه مقابل هم حمایت از حقوق مصرف کننده در جهت تهیه کالاهای باکیفیت نیز در دستور کار قرار دارد که اگر در این دو بخش تدبیری نباشد منجر به وارد آمدن خسارت به هر دو بخش خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به اقدامات انجام شده در چند سال اخیر پرداخت و بیان داشت: در حوزه صنعت طرح‌های شاخص و تاثیرگذاری در دست اجرا است که بهره‌برداری از آنها طی امسال و سال آینده شروع می‌شود و همچنین عملیات اجرای طرح‌های بزرگ جدیدی در سال جاری آنها آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود در ظرف 4 سال آینده به بهره برداری برسند و از این طریق شاهد جهش اساسی در بخش صنایع متوسط و بزرگ استان خواهیم بود.

نصیری در خصوص توسعه تجارت خارجی به عنوان یکی از بخش های مهم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بیان داشت: زیرساخت‌های بخش تجارت خارجی با احداث پایانه صادراتی در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: به جهت استفاده از ظرفیت‌های مرز مشترک با کشور عراق علاوه بر پایانه موجود مراحل پایانی صدور مجوز دو معبر دیگر در دست اجرا است که قطعا با ایجاد این ظرفیت‌ها فرایند صادرات کالا به کشور عراق روان و سریعتر شده و این امر در جهت انتخاب مرزهای استان ایلام توسط تجار و بازرگانان موثر خواهد بود.

انتهای پیام/2246/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول