اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر عنوان کرد

تلفیق پیشکسوتان تئاتر مشهد و بازیگران جوان در نمایش «آسید کاظم»/ حضور مسؤولان دلگرمی هنرمندان است

کارگردان تئاتر «آسید کاظم» از تلفیق جذاب و خلاقانه پیشکسوتان و بازیگران جوان مشهد در این نمایش خبر داد و حضور 7 بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد را از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این تئاتر برشمرد.

تلفیق پیشکسوتان تئاتر مشهد و بازیگران جوان در نمایش «آسید کاظم»/ حضور مسؤولان دلگرمی هنرمندان است

حامد معمار طهرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد با اشاره به اینکه نمایشنامه «آسید کاظم» از آثار ماندگار «محمد استاد محمد» است اظهار کرد: این نمایشنامه فضای قهوه‌خانه‌های قدیمی را به تصویر کشیده که فضای نوستالژیکی را برای من ایجاد می‌کند چراکه در زندگی مدرن امروز دیگر خبری از قهوه‌خانه‌های قدیمی نیست.

وی از تلفیق جذاب و خلاقانه پیشکسوتان و بازیگران جوان مشهد در این نمایش خبر داد و گفت: حضور 7 بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این تئاتر محسوب می‌شود.

کارگردان تئاتر «آسید کاظم» با تأکید بر اینکه این نمایش باید به‌صورت سه سویه اجرا شود یادآور شد: اما این نمایش به‌صورت تک‌سویه اجرا می‌شود چراکه سالن‌های ویژه اجرای نمایش‌های چند سویه در مشهد وجود ندارد و این امر سبب شده تا برای اجرای این نمایش از سالن تک‌سویه تئاتر استفاده کنیم.

معمار طهرانی افزود: قهوه‌چی در این نمایش برای تماشاگران چای می‌آورد که این امر سبب شده تا تماشاگر خود را به‌عنوان یک عضو قهوه‌خانه یا مشتری آن حس کند و علاوه بر این مراسم ترنا که درگذشته هم‌زمان با شب‌های ماه رمضان در قهوه‌خانه‌های قدیمی برگزار می‌شد نیز توسط بازیگران این نمایش اجرا می‌شود که جذابیت ویژه‌ای را به آن می‌دهد.

وی در ارتباط با نحوه چیدمان دکور این نمایش گفت: فضای این نمایش کاملاً رئالیستی و واقعی است و تلاش شده تا فضایی از قهوه‌خانه‌های قدیمی در آن به نمایش درآید.

کارگردان تئاتر «آ سید کاظم» اضافه کرد: متأسفانه مسؤولان مشهد به‌ویژه حوزه فرهنگی حمایتی از تئاتر این شهر نمی‌کنند و این در حالی است که هنرمندان انتظار هیچ‌گونه حمایت مالی از مسؤولان ندارند، بلکه حضور آن‌ها در اجرای تئاتر سبب دلگرمی هنرمندان می‌شود.

معمار طهرانی آغاز اجرای این نمایش را از امشب ساعت 21 و 30 دقیقه در سالن اشراق حوزه هنری خراسان رضوی اعلام کرد و ادامه داد: امشب استاد لطفی، پدر تئاتر خراسان زنگ اجرای تئاتر «آسید کاظم» را به صدا درمی‌آورند و بسیاری از هنرمندان شاخص هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این مراسم حضور دارند.

این نمایش از امشب (9 تیرماه) ساعت 21 و 30 دقیقه هر شب به مدت 10 شب در تماشاخانه اشراق حوزه هنری واقع در بلوار هاشمیه، بین هاشمیه 20 و 22 اجرا می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیط به نشانی اینترنتی mashhad-gisheh.ir مراجعه یا برای رزرو تلفنی با شماره 09361618140 تماس بگیرند.

انتهای پیام/3268/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول