اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیرجند:

تجاوز به مال و جان مردم حرام است/ عملکرد عده‎ای ناآگاه سبب ضربه زدن به دین اسلام می‌شود

امام جمعه اهل سنت بیرجند تجاوز به مال و جان مردم را حرام دانست و گفت: ‎قرآن انسان‌ها را به وحدت و برادری دعوت کرده است.

تجاوز به مال و جان مردم حرام است/ عملکرد عده‎ای ناآگاه سبب ضربه زدن به دین اسلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ‎مولوی غلام‌حیدر فاروقی شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی علمای تشیع و تسنن خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمت را برای جهانیان فرستاد، ‎اظهار داشت:‎ علت تمام بدبختی‎های مسلمانان تفرقه و اختلاف است که باید در راستای حل این مشکل تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی بدترین دوران حیات خود را سپری می‌‏کند،‎ تصریح کرد:‎ افراط گرایی و کشتارهای بی‎رحمانه توسط عده‎ای که خود را منتصب به اسلام دارند در این دوره انجام می‎شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان داشت: ‎دشمنان از صدر اسلام به فکر نابودی اسلام بودند و در حال حاضر نیز با اقدامات وحشیانه در راستای گسترش اسلام‌هراسی در میان آحاد مردم جامعه تلاش می‎کنند.

تلاش دشمنان در راستای خاموش کردن نور اسلام

فاروقی با بیان اینکه دشمنان درصدد خاموش کردن نور اسلام هستند، ‎اضافه کرد: ‏دین اسلام تنها دینی است که در آن به مدارا کردن و رعایت حقوق بشر توصیه شده است.

وی یادآور شد:‎ استکبار جهانی منافع خود را در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می‌بیند چراکه زمانی که بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیفتد، ‎دشمن به نحو احسن می‌تواند به اهداف پلید خود برسد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند اذعان داشت: ‎دین اسلام نه تنها به حقوق مسلمان توجه می‎کند بلکه در راستای حقوق کافران نیز توصیه‎هایی را برای مسلمانان تبیین کرده است.

فاروقی پیرامون جنایات گروه داعش بیان داشت:‌ متاسفانه گروه داعش خود را منتسب به اسلام می‌دانند و به اسم اسلام و با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دست به هر جنایتی می‌زنند و حتی هنگام کشتن انسان‎ها الله اکبر نیز می‎گویند.

عملکرد عده‎ای ناآگاه سبب ضربه زدن به دین اسلام

وی عملکرد عده‎ای ناآگاه را سبب ضربه زدن به دین اسلام دانست و ادامه داد:‎ توصیه‎ها و آیات قرآن کریم درسی برای جهانیان است که بدانند دین اسلام دین رحمت و اخلاقیات است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه دشمنان برای تضعیف مسلمانان شیوه‌های گوناگونی را در پیش گرفته‌اند، ‎اذعان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «نزاع و اختلاف نکنید چراکه این اقدام نیرو و قدرت شما را از بین می‌برد».

فاروقی صبر،‎ شکیبایی، ‎مواسات و همدردی را مهمترین فلسفه ماه رمضان عنوان و تصریح کرد:‎ عفو و بخشش از اخلاق پیامبر(ص) است و زمانی رحمت در جهان تحقق می‎یابد که به سیره پیامبر(ص) عمل کنیم.

انتهای پیام/2248/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول