اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مقصد کشور سوئد

داوران سه‌گانه قم راهی مسابقات جهانی شدند

داوران سه‌گانه استان قم به منظور قضاوت رقابت‌‌ شرکت‌کنندگان در پیکارهای جهانی سال 2016 ورزش‌های سه‌گانه به این مسابقات اعزام شدند.

داوران سه‌گانه قم راهی مسابقات جهانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هیأت‌‌‌‌‌‌ ورزش‌های سه‌گانه یکی از 43 هیأت‌‌‌‌‌‌ ورزشی فعال در استان قم است که البته در مقایسه با اکثر هیأت‌‌‌‌ها و ورزش‌های فعال در قم سابقه کمتری در ورزش این استان دارد و در واقع یک هیأت‌‌‌‌‌‌ ورزشی نوپا و نوظهور محسوب می‌شود.

این در حالی است که ورزش سه‌گانه را با عنوان تری‌اتلون در سطح جهان می‌شناسند و مسابقات سه‌گانه ورزشی ترکیبی است و ورزشکاران حاضر در آن با انجام سه مرحله استقامتی برای به دست آوردن عناوین برتر و مقام‌های اول تا سوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سه‌گانه از رشته‌های شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی تشکیل شده و مسافت هر یک از این رشته‌ها برای برگزاری یک رقابت رسمی سه‌گانه با توجه به نوع مسابقه متغیر است و در استان قم نیز نزدیک به یک دهه از آغاز فعالیت این رشته ورزشی نوپا می‌گذرد.

رشته ورزشی سه‌گانه از 16 سال قبل در هر دو بخش مردان و زنان به مسابقات مهم و معتبری همچون المپیک نیز اضافه شده ‌است و مسابقات مسافت سرعت آن شامل 750 متر رشته شنا، 20 کیلومتر رشته دوچرخه‌سواری و پنج کیلومتر رشته دو و میدانی است.

همچنین رقابت‌های مسافت استاندارد یا المپیکی این رشته از 1.5 کیلومتر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه‌سواری، 10 کیلومتر دو و میدانی تشکیل شده است، و شرکت کنندگان در پیکارهای مسافت طولانی نیز در 1.9 کیلومتر رشته شنا، 90 کیلومتر رشته دوچرخه‌سواری و 21 کیلومتر دو و میدانی رقابت می‌کنند.

این رشته ورزشی در ابتدا با عنوان کمیته ورزش سه‌گانه و به عنوان زیر مجموعه فدراسیون دو و میدانی فعالیت خود را آغاز کرد اما از 14 سال قبل با عنوان انجمن ورزش سه‌گانه ایران به نمایندگی این رشته در قاره کهن معرفی شد و آرام آرام تشکیلات آن قوی‌تر شد.

اساسنامه و نخستین سرپرست تشکیلات این رشته ورزشی در سال 1385 مشخص شد و سرانجام در خرداد ماه سال 1386 فدراسیون ورزش سه‌گانه ایران به عنوان بیست و یکمین عضو کنفدراسیون ورزش سه‌گانه قاره کهن فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و رقابت‌های آن در قالب لیگ و قهرمانی کشور در جریان است.

بعد از اینکه نخستین دوره مسابقات لیگ ورزش سه‌گانه باشگاه‌های کشور حدود هشت سال قبل با رقابت بیش از 20 تیم به انجام رسید، استان‌های مختلف از جمله قم آرام آرام به سمت و سوی این رشته ورزشی گرایش پیدا کردند و اکنون قم یکی از هیأت‌‌‌‌های فعال سه‌گانه ایران محسوب می‌شود و هم ورزشکاران و هم داوران و مربیان توانمندی دارد.

پیشرفت این رشته ورزشی در قم به حدی قابل ملاحظه بود که قم دارای چند داور بین‌المللی سه‌گانه است و اکنون دو تن از آنها از سوی اتحادیه جهانی سه‌گانه برای قضاوت در مسابقات جهانی این رشته که به میزبانی کشور سوئد برگزار می‌شود، ‌انتخاب شده‌اند.

به همین منظور محمدکاظم حججی و امیر ملک‌محمدی دو داور بین‌المللی سه‌گانه استان قم به عنوان داور مرحله ششم مسابقات لیگ جهانی سه‌گانه که در شهر استکهلم سوئد برگزار می‌شود، عازم اروپا شدند در حالی که این داوران را اتحادیه جهانی سه‌گانه انتخاب کرده است و دعوت‌نامه آنها توسط فدراسیون کشور سوئد ارسال شده است.

اعزام حججی و ملک‌محمدی به عنوان داوران سه‌گانه قم و کشورمان به این رقابت‌ها در حالی انجام شد که حججی سابقه قضاوت در مسابقات کاپ جهانی و قهرمانی اروپا که در سال 2015 به میزبانی ترکیه برگزار شد و همچنین مرحله نخست مسابقات سری جهانی 2016 در ابوظبی امارات را دارد و ملک‌محمدی در مسابقات کاپ جهانی و قهرمانی اروپا در سال 2015 به میزبانی ترکیه قضاوت کرده است.

انتهای پیام/78002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول