اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تکرار/ عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد

فعالیت ۵۰ ایرلاین در‌ فرودگاه امام(ره)‌/ افتتاح ترمینال سلام با شرط‌‌ و‌ شروط به سال ۹۶ موکول شد‌

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: برای تکمیل ترمینال زیارتی سلام مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در صورت تأمین اعتبار، این ترمینال اوایل سال ۹۶ بهره‌‌برداری می‌شود.

فعالیت ۵۰ ایرلاین در‌ فرودگاه امام(ره)‌/ افتتاح ترمینال سلام با شرط‌‌ و‌ شروط به سال ۹۶ موکول شد‌

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ کوروش فتاحی‌ اظهار داشت: اولویت فرودگاه امام خمینی(ره) افزایش تعداد مقاصد پروازی است که در این راستا تلاش می‌کنیم امکانات خود را برای تحقق هر چه بهتر این هدف بکارگیریم.

وی افزود: تا پایان سال، چندین مقصد پروازی دیگر با مبدأ فرودگاه امام(ره) توسط شرکت‌‌های هواپیمایی ایجاد می‌شود.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال حاضر از فرودگاه امام خمینی(ره) به 64 مقصد پرواز انجام می‌شود، گفت:‌ تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه امام خمینی(ره) به 50 ایرلاین رسید که شامل 41 ایرلاین خارجی و 9 ایرلاین داخلی است.

* افزایش مسیرهای سطحی در ترمینال یک فرودگاه امام

فتاحی اظهار داشت: در ترمینال یک فرودگاه امام خمینی(ره) افزایش مسیرهای سطحی و ارتقا خدمات را دنبال می‌کنیم.

* افتتاح ترمینال سلام تا اردیبهشت 96/ اعتبار لازم 300 میلیارد تومان

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: روند ساخت ترمینال سلام ادامه دارد، اما نیازمند منابع مالی هستیم؛ اگر منابع مالی برای ترمینال سلام فراهم شود، این ترمینال تا فروردین یا اردیبهشت 96 افتتاح می‌شود‌.

فتاحی اظهار داشت: بیش از 300 میلیارد تومان برای تکمیل این ترمینال نیاز داریم.

بنابراین گزارش، پیش از این عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، از تکمیل عملیات احداث ترمینال زیارتی سلام در ‌تیرماه امسال خبر داده بود؛ البته پس از آن تکمیل این‌ ترمینال طبق گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به پایان امسال موکول شده بود.

* خروج ترمینال ایرانشهر از فاز صفر مطالعاتی

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام نیز بیان کرد: ترمینال ایران‌شهر‌ به عنوان ترمینال دیگر فرودگاه امام خمینی(ره) توسط شرکت مشاوره هلندی در حال طراحی است و از فاز صفر مطالعاتی خروج کرده است.

فتاحی افزود: این ترمینال کاملاً بین‌المللی و حرفه‌ای است و ظرفیت فرودگاه را افزایش می‌دهد و امکان افزایش فاز به فاز ظرفیت از 18 میلیون نفر به 90 میلیون نفر در سال را فراهم می‌کند.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: در ترمینال ایرانشهر در حال تهیه اسناد فنی هستیم.

* پیگیری شکل‌گیری شرکت شهر فرودگاهی

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه تشکیل شرکت شهر فرودگاهی به دقت دنبال می‌شود، گفت: شهر فرودگاهی شامل منطقه هوایی، منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه نرمال (مسکونی) است.

* هدفگذاری جابه‌جایی 8 میلیون مسافر از فرودگاه امام(ره) در سال جاری

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: در سال 94 تعداد 7 میلیون مسافر در فرودگاه امام جابه‌جا شدند که هدفگذاری کردیم که امسال این رقم به 8 میلیون مسافر افزایش یابد؛ این ظرفیت‌ 2 برابر ظرفیت فعلی فرودگاه امام است.

فتاحی با تأکید بر اینکه لازم است ترمینال‌های سلام و ایرانشهر به زودی افتتاح شوند، بیان کرد: در توسعه ارتباطات بین‌المللی و نقش صنعت در اقتصاد کشور، هدفگذاری خاصی برای فرودگاه امام داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول