اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

مشکلات 24 واحد آلاینده در اردبیل در حال پیگیری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر 24 واحد آلاینده در استان اردبیل وجود دارد که پیگیر حل مشکلات و رفع دغدغه‌های آنها هستیم.

مشکلات 24 واحد آلاینده در اردبیل در حال پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد خداپرست عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی و اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: ما در قالب کارگروه تخصصی محیط زیست پایدار مشکلات واحدهای آلاینده را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا علل و عوامل این آلایندگی به خود این واحدها اطلاع داده شود.

وی تصریح کرد: ما مشکلات تک تک این واحدهای آلاینده را مورد ارزیابی قرار داده و آماده ارائه مشاوره‌های مناسب برای رفع این مشکلات آلایندگی آنها هستیم تا زمینه برای حل مشکلاتی همچون خروجی پساب، نبود سیستم هوادهی و نصب نشدن دستگاه‌های کنترل آلایندگی به صورت دقیق مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در پنج سال اخیر تعداد واحدهای آلاینده در استان اردبیل به حداقل رسیده است، گفت: در حالی که در سال 90، 55 واحد آلاینده در استان اردبیل بود این تعداد در سال گذشته به 27 واحد رسید که با حل مشکلات سه واحد صنعتی و تولیدی استان در سه ماهه اخیر مجموع واحدهای آلاینده استان به 24 واحد رسیده است.

خداپرست افزود: از این تعداد هشت واحد که در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند، مشکل دفع پساب و ورودی این پساب به تصفیه‌خانه دارند که انتظار می‌رود با راهکارهای درست و منطقی زمینه‌ای فراهم آید تا با مساعد شدن شهرک‌های صنعتی مشکل دفع فاضلاب این واحدهای صنعتی برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما به دنبال ارائه راهکارهایی هستیم تا هم در پارس‌آباد و هم شهرک صنعتی شماره دو اردبیل مشکل این واحدها برطرف شود تا تعداد واحدهای آلاینده استان به حداقل برسد.

خداپرست اضافه کرد: البته تعدادی از واحدهای آلاینده نیز از لیست تولید و فعالیت خارج شدند که انتظار می‌رود صنعت، معدن و تجارت در ارائه لیست جدید واحدهای صنعتی فعال اقداماتی را انجام داده و ما را در احصا دقیق مشکلات واحدهای آلاینده قرار دهد.

وی ادامه داد: به راحتی می‌توان هم مشکلات واحدهای آلاینده و هم مشکلات احتمالی واحدهایی که به دنبال صدور مجوز هستند، را برطرف کرد که در این زمینه تلاش جدی و فراگیر بر این است تا اصل صیانت از محیط زیست مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن زمینه فعالیت‌های واحدهای تولیدی فراهم آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مورد صدور مجوز برای کارخانه تولید برق از زباله در اردبیل گفت: ما هیچ مشکلی در صدور مجوز برای این کارخانه نداریم و تلاشمان بر این است تا با رعایت الزامات زیست‌محیطی و تاکید استاندار اردبیل هر چه سریعتر زمینه صدور مجوز برای این واحد تولیدی فراهم آید.

انتهای پیام/62006/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول