اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی قبل صورت گرفت

آغاز راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف آذربایجان غربی

راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف آذربایجان غربی آغاز شد.

آغاز راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه آخرین روز از ماه مبارک رمضان، یک سال پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب به نام روز قدس نامگذاری شد تا مردم ایران اسلامی با راهپیمایی در این روز حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دهند.

امروزه اعلام انزجار از اسرائیل و آمریکا به قدری فراگیر شده است که مراسم مشابهی نیز در اغلب کشورهای مسلمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود.

مردم آذربایجان غربی در شهرهای مختلف این استان امروز بار دیگر در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور داشته و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از کودک‌کشی صهیونیسم و همدستان اسرائیل اعلام می‌کنند.

امروز مردم آذربایجان غربی در شهرهای مختلف به خیابانها آمدند تا بار دیگر سکوت مجامع بین‌الملل را در برابر جنایت‌هایی که توسط اسرائیل و آمریکا در جای جای جهان انجام می‌شود را محکوم کنند و بار دیگر فریاد آزادی‌خواهی مسلمانان را به گوش جهانیان برسانند.

*اعلام حضور برای کمک به مردم فلسطین با حضور در راهپیمایی روز قدس

محمدپورعلی، جوان 20 ساله ارومیه است که با خانواده خود در این راهپیمایی شرکت کرده است که در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: امروز آمده‌ایم تا به کودکان، نوجوانان و جوانان فلسطینی بگوییم که تنها نیستند.

وی افزود: مردم مظلوم فلسطین در طول سال‌های متمادی در برابر رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی و مقاومت کرده‌اند و لازم است تا جوانان مسلمان مقاومت را از جوانان فلسطین بیاموزند.

پورعلی با بیان اینکه امروز مردم آذربایجان غربی یکپارچه و یکصدا فریاد آزادی‌خواهی سرخواهند داد، اذعان داشت: آمده‌ایم تا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کنیم و نفرت خودمان از آمریکا، اسرائیل و همدستانشان را به جهانیان نشان دهیم.

این جوان ادامه می‌دهد: از کودکی به همراه خانواده در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌ام و این حضور را برای خودم و سایر مسلمانان جهان وظیفه شرعی و دینی می‌دانم.

*باید صهیونیسم از صحنه روزگار حذف شود

امام جمعه مهاباد نیز در این خصوص به خبرنگار فارس در مهاباد اظهار داشت: امروز روز اعلام انزجار از حرکت‌های ناشایست و کودک‌کشی رژیم صهیونیسم است.

ماموستا ملاقادر سهرابی با بیان اینکه باید این غده سرطانی از روی زمین محو شود، تصریح کرد: اسرائیل حتی به کودکان فلسطینی نیز رحم نمی‌کند و آنها را به قتل می‌رساند.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه تمام مسلمانان و بسیاری از غیرمسلمانان نیز از این حرکت وحشیانه اسرائیل ناراحت و خشمگین هستند، اعلام کرد: روز به روز بر نفرت از اسرائیل در جهان اسلام افزوده می‌شود.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین به مبارزه خود ادامه خواهند داد، اذعان داشت: مردم مسلمان همواره همراه مردم فلسطین بوده و خواهد بود.

سهرابی با بیان اینکه امروز مردم در شهرهای مختلف استان حضور دارند تا صهیونیسم را محکوم کنند، گفت: جنایت‌هایی که این رژیم انجام می‌دهد بر کسی پوشیده نیست ولی سکوت مجامع بین‌الملل در برابر این جنایت‌ها قابل تامل است.

*حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی مسلمانان است

امام جمعه مهاباد حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه شرعی، دینی و ملی همه مردم ایران اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است تمام مردم ایران اسلامی در این راهپیمایی حضور پرشور داشته باشند.

سهرابی حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه تمام آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: حضور ترک، کرد، ارامنه و آشوریان در راهپیمایی روز قدس نشان از همدلی بین مردم آذربایجان غربی است و باید این همدلی و اتحاد برای رسیدن به پیروزی در تمام دنیا ایجاد شود.

وی بر اطاعت از فرامین رهبری تاکید کرد و ادامه داد: مسلمانان وظیفه دارند در برابر ظلم مقاومت و ایستادگی کنند و از مظلوم نیز حمایت داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه برای برچیده شدن ظلم باید حضور دشمن‌شکن داشته باشیم، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین حضور دارند و از اعتقادات دینی و مذهبی خود جانانه دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/61001/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول