اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اضافه شدن آب سد گاوشان به ذخایر آب شهر

مشکل افت فشار آب در کرمانشاه رفع می‌شود

فرماندار کرمانشاه گفت: با اضافه شدن آب سد گاوشان به ذخایر آب شهری بخشی از مشکل افت فشار آب در کرمانشاه رفع می‌شود که البته این به معنی حل کامل مشکل نیست.

مشکل افت فشار آب در کرمانشاه رفع می‌شود

فضل‌الله رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به ترافیک ایجاد شده در سه راه 22 بهمن، اظهار داشت: این ترافیک به دلیل آغاز عملیات تونل شهری است که لازم است شهروندان صبوری و همکاری لازم برای انجام این پروژه داشته باشند.

وی با بیان اینک علی‌رغم تنگناهای مالی اقدامات خوبی در حوزه عمرانی صورت گرفته، گفت: بیش از 55 درصد روستاییان استان از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات گازرسانی به 220 روستای شهر کرمانشاه نیز در حال انجام است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: عملیات گازرسانی به 56 روستای بخش هلشی نیز که از بخش‌های محروم استان است، به مناقصه گذاشته شده و در حال واگذاری به پیمانکار است.

وی به پروژه‌های موفق اجرا شده در مساکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: این اقدامات مثبت باید برجسته و به مردم معرفی شود، چراکه دشمنان سعی در تخریب و منفی نشان دادن اعمال مثبت ما دارند.

رنجبر به انعقاد قرارداد با بنیاد برکت و بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از سوی بنیاد مسکن 200 مسکن مهر برای محرومان شهر کرمانشاه در حال ساخت است.

*جلبک علت قطعی آب برخی مناطق کرمانشاه بود

این مسؤول در خصوص قطعی و کاهش فشار آب در برخی مناطق کرمانشاه، بیان کرد: این موضوع از دفتر ریاست جمهوری نیز پیگیری شد و علت آن نیز عملیات جلبک‌زدایی از منابع آب فردوسی و سراب قنبر و همچنین شکستن بخشی از لوله اصلی انتقال آب به دلیل اجرای پروژه منوریل بود.

وی ادامه داد: به زودی بخش زیادی از آب سد گاوشان به منابع آب و ذخایر شهر کرمانشاه اضافه می‌شود و مناطقی که با مشکل افت فشار آب روبه‌رو هستند، تقویت می‌شوند که البته این به معنی رفع کامل مشکل نیست.

به گفته فرماندار کرمانشاه، اولویت در پروژه‌های پیشنهادی سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، ایجاد اشتغال و تلاش در راستای رفع بیکاری، احیای صنایع راکد و انجام خدمات عمرانی زیربنایی است.

رنجبر پروژه فاضلاب شهری را از جمله پروژه‌های پیشنهادی در رئیس جمهور به استان عنوان و اضافه کرد: درخواست اختصاص اعتبارات برای پروژه‌های مناطق محروم و حاشیه نشین نیز انجام می‌شود.

*لزوم فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با آتش‌سوزی‌ها

این مسؤول به آتش‌سوزی‌های رخ داده طی مدت اخیر در مزارع و جنگل‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 10 مورد آتش‌سوزی گزارش شده که باید برای مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی‌های بعدی اقدامات لازم انجام گیرد.

فرماندار کرمانشاه بر لزوم ورود سازمان‌های مردم به این حوزه تاکید کرد و افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی نیز باید عملیات تیغه‌زنی حاشیه جاده‌ها را انجام دهد.

رنجبر با اعلام وضعیت بحرانی بیان کرد: مقابله با آتش‌سوزی‌ها  به عنوان یک دستور ویژه باید در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد و همه دستگاه‌های موظفند تمام توان خود را برای مقابله با آتش‌سوزی‌ به‌کار گیرند.

انتهای پیام/81008/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول