اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق سمنان:

65 درصد انرژی ساختمان‌های اداری صرف تبرید و روشنایی می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: بیش از 65 درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های اداری صرف تبرید و روشنایی می‌شود.

65 درصد انرژی ساختمان‌های اداری صرف تبرید و روشنایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده در سومین جلسه شورای مدیریت بحران استان سمنان، گزارشی از وضع مصرف برق در تابستان و راهکارهای بهینه‌سازی مصرف مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را در این بخش ارائه کرد.

وی بیان داشت: تراز مصرفی انرژی الکتریکی ساختمان‌های اداری، مبین این نکته است که 5/65 درصد آن صرف تبرید و روشنایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه بیشترین مقدار دیماند مصرفی ساختمان‌های اداری در استان، 8 هزار و 298 کیلووات است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با تغییر ساعت کار، دیماند مصرفی بین یک هزار و 500 تا 2 هزار کیلووات کاهش پیدا کند.

موسوی‌زاده تصریح کرد: در صورت اجرای صحیح ضوابط و خارج کردن لوازم و تجهیزات اداری و سامانه‌های سرمایشی بعد از ساعات اداری، دیماند مصرفی قریب 3 هزار کیلووات در ساعات اوج کاهش یافته و حدود 60 میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعیین فردی به‌عنوان مدیر انرژی در ادارات، ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی، برگزاری جلسات آموزش راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی برای کلیه کارکنان، بررسی و تکمیل مستمر و دقیق فهرست‌های خود ممیزی انرژی الکتریکی و تعریف و تدوین الگوی ساعات کاری ادارات و خاموش کردن تجهیزات تبریدی و روشنایی غیرضروری در ساعات غیر اداری، به‌عنوان مهم‌ترین ضوابط اجرایی صحیح در نهادینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف برق ساختمان‌های اداری به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ این نشست با حضور استاندار سمنان و اعضای این شورا در سالن جلسات مرکز مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول