اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی:

کالاهای اساسی منطقه شرق کشور از بندر چابهار تخلیه و بارگیری می‌شود

مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی گفت: این شرکت تمام تمرکز خود را برای انتقال کالاهای اساسی شرق کشور از طریق بندر چابهار متمرکز کرده است، زیرا نگاه ویژه مسؤولان کشور به چابهار باعث توسعه منطقه می‌شود.

کالاهای اساسی منطقه شرق کشور از بندر چابهار تخلیه و بارگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، پیش از ظهر امروز سیدمسعود آزادگان مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی با هدف ارزیابی آخرین وضعیت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار برای ترخیص تمام کالاهای اساسی استان‌های شرق کشور از این بندر بازدید کرد.

مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی گفت: این شرکت تمام تمرکز خود را برای انتقال کالاهای اساسی شرق کشور از طریق بندر چابهار دارد، زیرا نگاه ویژه مسؤولان به چابهار باعث توسعه منطقه می‌شود.

سیدمسعود آزادگان افزود: هنوز دولت سهمیه وارداتی را به ما تکلیف نکرده به همین سبب میزان واردات مشخص نشده است و در تلاش هستیم علاوه بر کالاهای اساسی توسط شرکت مادر تخصصی برخی شرکت‌های مربوط به وزارت جهاد کشاورزی مانند خدمات حمایتی و پشتیبانی امور دام کالای خود را از این بندر ترخیص کنند.

وی تصریح کرد: شرکت تامین کننده کالاهای شرق کشور پذیرفته که کالاهای وارداتی شرق کشور شامل کالاهای استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و حتی یزد از طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با تشریح اقدامات برای توسعه این بندر و میزان سرمایه‎گذاری‎های دولتی و بخش خصوصی گفت: واردات و ترانزیت هر نوع کالا از طریق بندر چابهار برای بازرگانی و تجار توجیه‌پذیر است و دولت باید در امر واردات کالا پیشگام باشد.

بهروز آقایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای بالا بردن سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اختصاص هشت دستگاه مکنده با توان 600 تن در ساعت را برای بندر چابهار از طریق برگزاری مناقصه پیگیری کرده و برنده آن مشخص شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر دستگاه‌های مکنده وارد بندر شوند.

انتهای پیام/3139/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول