اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد

فعالیت 20 هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از فعالیت 20 هزار نفر هنرمند در بخش‌های مختلف صنایع دستی در این استان خبر داد.

فعالیت 20 هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از تأسیسات گردشگری گیلان با اشاره به ارائه پروژه‌های گردشگری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: ایجاد مجتمع‌های تولیدی، نمایشگاهی و صنایع دستی در گیلان مد نظر است.

وی به فعالیت 20 هزار نفر هنرمند در بخش‌های مختلف صنایع دستی گیلان اشاره کرد و افزود: بخشی از فرصت‌های شغلی در مشاغل خانگی تعریف شده و به‌دنبال کارگاه محوری مشاغل خانگی در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد مجتمع‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی دائمی در استان خبر داد و بیان کرد: اکنون دو مجتمع تولیدی و نمایشگاهی صنایع دستی در آستارا و فومن در حال برنامه‌ریزی است.

علیزاده با بیان اینکه تعیین موقعیت و عرصه مجتمع‌های مذکور انجام شده است، تصریح کرد: بازارچه‌های صنایع دستی با توجه به منابع اعتباری پیش‌بینی شده مد نظر است.

وی بر ایجاد دهکده‌های صنایع دستی در گیلان تأکید کرد و گفت: ایجاد دو دهکده صنایع دستی در قاسم‌آباد اولیا و سفلی در منطقه شرق و روستای عنبران آستارا در غرب استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه موضوع صنایع دستی و تولید در دهکده‌های مذکور پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از شناسایی هنرمندان و کارگاه‌های خانگی انجام شده و ادامه آن در سال جاری پیگیری می‌شود.

علیزاده، محور «پیرسرا» را یکی از محدوده‌های تعیین‌کننده صنایع دستی در شهر رشت خواند و یادآور شد: ساماندهی بازارچه «پیرسرا» آغاز شده است.

وی متذکر شد:  شناسایی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پیاده‌راه‌هایی که می‌تواند به عرضه محصولات صنایع دستی کمک کند در بازارچه مذکور مد نظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه با بیان اینکه مرمت و ساماندهی مجموعه بنای تاریخی قلعه‌رودخان را در بخش میراث فرهنگی پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: قلعه‌رودخان دارای 44 برج است و بخشی از آن آسیب دیده است.

علیزاده بخشی از درآمدزایی گردشگری استان را از محل بنای تاریخی قلعه‌رودخان دانست و بیان کرد: امسال فاز نخست عملیات ساماندهی قلعه‌رودخان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/84001/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول