اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:

انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل خلاف آیین‌نامه‌ها بوده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: فرآیندی که شورای شهر در یک هفته گذشته در انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل سپری کرده است خلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات بوده است.

انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل خلاف آیین‌نامه‌ها بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین افسانه شامگاه شنبه در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر اردبیل با اعتراض شدید به نحوه تصمیم‌گیری اعضای شورای شهر در برکناری شهردار و روند انحرافی در تصویب برخی از طرح‌ها و موضوعات مختلف اظهار کرد: باید مراجع ذی‌صلاح و دستگاه‌های نظارتی و کنترلی بر مصوبات شورا در این زمینه ورود پیدا کنند و همان طوری که فرمانداری اردبیل اعتراض خود را اعلام کرده باید در این راه پیگیری‌ها به سرانجام برسد.

وی با انتقاد از نحوه تهیه و تدوین صورت‌جلسات که در آن انشای مطالب تهیه شده و به شکل پیش‌نویس برای اعضای شورای شهر قرائت نمی‌شود، افزود: در صورت‌جلسه‌های تنظیم شده در یک هفته اخیر اشتباهات و برخی از موارد خلاف قانون به صراحت مشاهده می‌شود به طوری که در این صورت‌جلسات نحوه استیضاح و انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل به صورت مستدل در صورت‌جلسات بیان نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: فرآیندی که شورای شهر در یک هفته گذشته در حوزه سؤال، استیضاح و انتخاب شهرداری اردبیل سپری کرده خلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات بوده است.

افسانه یادآور شد: این اقدامات قطعاً تصمیمات شورا و نحوه عملکرد پارلمان محلی را زیر سؤال می‌برد و بنده به نشانه اعتراض به این اقدامات شورا در این جلسه به عنوان مستمع آزاد حضور دارم.

وی با بیان اینکه همه باید پایبند قانون بوده و قانون را فصل‌الخطاب خود قرار دهیم، یادآور شد: اگر از شهردار اردبیل ایراد می‌گرفتیم که چرا برخی پست‌ها را دایر کرده است، خود رئیس شورای شهر پست جدید رابط بین شورا و شهرداری را برگزیده که این خلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل با انتقاد از یکی از اعضای شورای شهر که موضوعات و مسائل خصوصی و پشت پرده شورا را به صورت آشکار و با تهمت بستن مطرح می‌کند، ادامه داد: واقعاً چنین رفتارهای توهین‌آمیزی از هیچ عضو شورا قابل قبول نیست.

افسانه به انتخاب سرپرست شهردار اعتراض کرد و گفت: ما به جای دو نفر می‌توانستیم از بین معاونان و مسؤولان ارشد شهرداری گزینه‌های دیگری را نیز برگزینیم و بدون اینکه به شخصیت افراد توهین شود به صورت رأی مخفی سرپرست جدید انتخاب می‌شد.

انتهای پیام/62001/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول