اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ملایر خبر داد

فعالیت 3 مرکز آموزشی فنی و حرفه‎ای در ملایر

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ملایر از وجود سه مرکز آموزشی فنی فعال در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسترساز اشتغال پایدار در جامعه است.

فعالیت 3 مرکز آموزشی فنی و حرفه‎ای در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر احسان فراهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار داشت: برنامه‌های هفته کارآفرینی از 31 تیرماه شروع می‌شود و تا 6 مردادماه ادامه دارد.

وی یکی از چالش‌های اساسی در جامعه را بیکاری و نبود اشتغال دانست و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسترساز اشتغال پایدار در جامعه است.

رئیس فنی و حرفه‌ای ملایر وجود رشته‌های موازی را از مشکلات این سازمان معرفی کرد و افزود: متولی آموزش‌های غیر رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای بوده و این در حالی است که بسیاری از سازمان‌ها و مراکز دیگر این آموزش‌ها را بدون تخصص به افراد ارائه می‌دهند.

وی ملایر را نسبت به دیگر شهرستان‎ها صنعتی‌ دانست و تصریح کرد: در زمینه رشته‌های فنی در کشور بی‎نظیر هستیم اما هنوز جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای برای مردم ناشناخته مانده است.

فراهانی در ادامه از وجود سه مرکز آموزشی فنی فعال در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: مرکز تخصصی شهید چمران ویژه برادران با تمام ظرفیت، مرکز حضرت زینب کبری(س) مخصوص خواهران و مرکز تخصصی جوش شهید چمران در شهرستان ملایر فعالیت دارند.

وی افراد آموزش‎دیده در مراکز فنی و حرفه‎ای برادران را در سه ماهه نخست سال جاری 720 نفر و در مراکز خواهران را نیز 406 نفر دانست.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر در ادامه سخنانش تعداد مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را 341 نفر برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته تمام مربیان واجد شرایط در آزمون استخدامی شرکت کردند و هفت نفر به عنوان نیروی پیمانی به ما اضافه شدند.

وی افزود: در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران ملایر 24 کارگاه شامل 10 واحد کارگاهی ثابت، پنج کارگاه روستایی و دو واحد سیار شهری، دو کارگاه آموزشی در پادگان امام علی(ع)، سه کارگاه در زندان مرکزی، دو کارگاه در جوار دانشگاه و 10 کارگاه ثابت در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دایر است.

فراهانی با اشاره به وجود 12 رشته آموزشی و بیش از 70 حرفه مهارتی در این کارگاه‎ها اظهار داشت: رشته تعمیر ماشین‌های اداری غرب کشور ویژه دانش‌آموزان نیز به زودی راه‎اندازی می‎شود.

وی افزود: بیش از 25 درصد دوره‌های ما در ملایر در قالب آموزش‌های بدون هزینه برای افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ملایر افزود: 6 هزار حرفه استاندارد در سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است که با توجه به نیازسنجی در سال 93 و 94 بیشتر باید در رشته‎های کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و مبل و منبت که پتانسیل بالایی دارند سرمایه‎گذاری مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر در سال گذشته گفت: افتتاح کارگاه تعمیر و نصب آسانسور و مرکز آزمون آنلاین از جمله اقدامات شاخص بوده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: در راستای شعار امسال نیز این مرکز با همکاری شرکت توزیع برق سمینار آموزشی «مدیریت مصرف انرژی در اقتصاد مقاومتی» را در دانشکده سما برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/89013/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول