اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال صورت می‌گیرد

قمی‌ها در تیم داوری مصاف سپاهان و پدیده/ صفایی داور، نجاتی ناظر

دو چهره قدیم و جدید داوری فوتبال استان قم در تیم داوری دیدار حساس تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و پدیده خراسان قرار گرفتند.

قمی‌ها در تیم داوری مصاف سپاهان و پدیده/ صفایی داور، نجاتی ناظر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از امروز دوشنبه چهارم مرداد ماه رسما آغاز می‌شود و تیم‌های لیگ برتری در روز نخست هفته آغازین دوره شانزدهم این بازی‌ها در چهار مسابقه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در روز نخست بازی‌ها تراکتورسازی تبریز میزبان استقلال‌صنعتی خوزستان مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته است، سیاه‌جامگان خراسان از ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی می‌کند، استقلال تهران در مسابقه‌ای محروم از تماشاگر میزبان نفت است و صبا در قم برابر صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرد.

اما در روز دوم دیدارهای هفته نخست شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس چهار بازی دیگر انجام می‌شود و در یکی از مهمترین دیدارها، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر با هدایت سرمربی سابق صبای قم یعنی عبدالله ویسی برابر پدیده خراسان به میدان می‌رود.

دپارتمان داوری فوتبال ایران اسامی تیم قضاوت کننده بازی‌های هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران را در حالی معرفی کرد که در تیم داوری مسابقه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و پدیده خراسان، دو تن از چهره‌های قدیم و جدید داوری فوتبال قم حضور دارند.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در دومین روز دیدارهای هفته نخست عصر روز سه‌شنبه پنجم مرداد ماه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میزبان تیم پدیده خراسان است، دیداری که علی صفایی داور جوان فوتبال قم داور آن است و حسین نجاتی داور قدیمی فوتبال قم مسوولیت نظارت آن را بر عهده دارد.

این دیدار در حالی از ساعت 20:30 دقیقه سه‌شنبه شب در اصفهان به انجام می‌رسد که با تصمیم دپارتمان داوری فوتبال ایران، محمدرضا اکبریان، ایوب غلامزاده، فرهاد مروجی و علی صفایی از قم تیم داوری آن هستند و ناظر این دیدار نیز حسین نجاتی از قم خواهد بود.

حسین نجاتی در حالی نظارت این دیدار را انجام می‌دهد که سال‌ها به عنوان کمک‌داور بین‌المللی فوتبال قم در سطح اول فوتبال کشور و میادین برون‌مرزی به قضاوت پرداخت و اکنون یکی از بازنشستگان داوری فوتبال است و در همکاری با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران، نظارت بر نحوه قضاوت داوران شاغل در باز‌ی‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور را انجام می‌دهد.

اما علی صفایی داور جوان و آینده‌دار فوتبال استان قم که متولد اول شهریور ماه سال 1361 و 34 ساله است، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1378 با دریافت مدرک درجه سه داوری فوتبال آغاز کرد و در سال 1386 نیز درجه ملی خود را در این عرصه گرفته است.

صفایی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی است، تقریبا 17 سال است که در عرصه داوری فوتبال فعالیت می‌کند و از سال 1388 سابقه قضاوت در مسابقات لیگ آزادگان را دارد و امسال چهارمین سالی است که در لیگ برتر قضاوت می‌کند.

این داور با دانش فوتبال استان قم از سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور وارد قضاوت در مسابقات لیگ برتر ایران شده و در این سه سال، تعداد هشت بار داور بازی‌های لیگ برتر بوده و بیش از 40 بار در تیم داوری بازی‌های لیگ به عنوان داور چهارم به میدان رفته است.

انتهای پیام/78002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول