اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیأت مدیره خانه مطبوعات در دیدار با استاندار گلستان خواستار شدند

از محسوس کردن اقدامات تا توجه به نقش رسانه در سند آمایش گلستان/ تحقق مطالبات صنفی با چاشنی «اقدام و عمل»

محسوس کردن اقدامات، توجه به نقش رسانه در سند آمایش، بیمه، بزرگداشت 17 مرداد، لزوم تغییر نگاه مدیران به جایگاه رسانه، افتتاح دفتر خانه مطبوعات شرق استان مهم‌ترین مطالبات هیأت مدیره خانه مطبوعات در دیدار با استاندار گلستان بود.

از محسوس کردن اقدامات تا توجه به نقش رسانه در سند آمایش گلستان/ تحقق مطالبات صنفی با چاشنی «اقدام و عمل»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین دیدار صمیمی استاندار گلستان امروز با هیأت مدیره خانه مطبوعات استان انجام گرفت و ماحصل این نشست دو ساعته حرف‎هایی از جنس همدلی، تعامل، حمایت و پیگیریِ مطالبات از جنس «اقدام و عمل» بود تا در نهایت خبرهای خوشی برای جامعه رسانه استان مخابره شود.

محسوس کردن اقدامات، توجه به نقش رسانه در سند آمایش، تعیین‎تکلیف بیمه جامعه رسانه، برگزاری مراسم بزرگداشت 17 مرداد، لزوم تغییر نگاه مدیران به جایگاه رسانه، افتتاح دفتر خانه مطبوعات شرق استان، اختصاص ردیف اعتباری و برگزاری نشست فصلی مهمترین مطالبات هیأت مدیره خانه مطبوعات در دیدار با استاندار گلستان بود.

* افتخاری: جایگاه رسانه در سند آمایش گلستان دیده شود

محمدصالح افتخاری نائب‎رئیس خانه مطبوعات استان گلستان در این دیدار بر لزوم برگزاری نشست‎های فصلی با هیأت مدیره خانه مطبوعات در راستای مرتفع شدن مشکلات جامعه رسانه‎ای استان تاکید کرد و از خبرنگاران به عنوان عیون و پل ارتباطی مردم با مسئولان یاد کرد و گفت: بسیاری از مشکلات از طریق ارتباط رسانه و مسئولان سریعتر برطرف می‎شود.

وی انسجام ترکیب هیأت مدیره جدید خانه مطبوعات را نوعی برگ برنده خواند و افزود: ما در این تشکل صنفی متعهد شدیم فارغ از هر نوع گرایش سیاسی به پیگیری حقوق صنفی اصحاب رسانه استان بپردازیم.

نائب‎رئیس خانه مطبوعات گلستان با اشاره به ساماندهی بیش از 200 فعال رسانه در استان گفت: با اجرای ساماندهی، روند آموزش اعضاء تسهیل می‎شود تا گردش اخبار و اطلاعات در استان با نگاه تخصصی همراه با صداقت و حقیقت صورت بگیرد.

افتخاری؛ نقش رسانه‎ها را در بخش‎های فرهنگی اثرگذار خواند و بر لزوم محسوس کردن اقدامات انجام شده در حوزه رسانه استان تاکید کرد و افزود: جایگاه رسانه باید در سند آمایش و نقشه راه اساسی استان دیده شود، در حاشیه قرار گرفتن خبرنگار باعث خسران و خدای ناکرده ایجاد زاویه در نگارش آنان خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن 17 مرداد روز خبرنگار بیان کرد: گرامیداشت این روز را نباید با اهدای یک کارت هدیه تنزل داد بلکه نگاه محبت‎آمیز مسئولان به جامعه خبری باید اولویت باشد امسال این قول به اصحاب رسانه داده شده که مراسمی در خور و شأن آنان برگزار می‎شود.

نایب‎رئیس خانه مطبوعات گلستان توجه به درآمد پایدار را از اولویت‎های این تشکل صنفی برشمرد و خواستار حمایت دولت در این بخش شد و گفت: این حمایت به معنای دولتی شدن نیست چراکه همه در درون این نظام و در کنار دولت هستیم و مطالب ما در راستای پیشبرد اهداف نظام است.

افتخاری به ضعف‎های برگزاری مراسم روز خبرنگار در سال گذشته نیز اشاره کرد و از استاندار گلستان خواستار حمایت همه جانبه اصحاب رسانه و خانه مطبوعات به عنوان تشکل صنفی شد.

وی توجه به بیمه خبرنگاران را مهمترین مطالبه اهالی قلم برشمرد و گفت: بسیاری از مدیران مسئول فعالیت اصحاب رسانه را نادیده گرفته و از بیمه کردن آنان به هر دلیلی خودداری می‎کنند که این زیبنده قشر فرهیخته جامعه نیست.

آذری: گرامیداشت هفته خبرنگار برای نخستین‎بار در گلستان برگزار می‎شود

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان نیز در این دیدار از برگزاری گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار در استان به نام هفته خبرنگار برای نخستین‎بار در این استان خبر داد.

یحیی آذری تجلیل از اعضاء با حمایت ویژه استاندار، همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت خانه مطبوعات را از دیگر اقدامات بزرگداشت هفته خبرنگار در استان ذکر کرد و افزود: تجلیل از مقام و جایگاه اصحاب رسانه متناسب با شأن این قشر مهم و تاثیرگذار جامعه باید برگزار شود به همین منظور خانه مطبوعات به عنوان مهمترین و تنها تشکل فراگیر و قانونی اصحاب رسانه استان با پیش‎بینی برنامه‎ای مدون این مناسبت را طی یک هفته برگزار خواهد کرد.

وی از آغاز این هفته از 11 مرداد الی 17 مرداد خبر داد و تصریح کرد: آغاز و شروع برنامه گرامیداشت با دیدار خانواده معظم شهدای رسانه خواهد بود و در طول هفته برنامه‎های مختلفی از جمله بازدید از دفاتر رسانه‎ها در مرکز و شهرستان‎ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری پیاده‎روی خانوادگی، تور استان‎گردی، بازدید از پروژه‎های اقتصاد مقاومتی انجام می‎شود.

مدیر خانه مطبوعات گلستان اظهار کرد: در 17 مرداد نیز مراسم متمرکز با حضور اصحاب رسانه، مسؤولان استانی به همراه تجلیل از اصحاب رسانه عضو خانه مطبوعات برگزار خواهد شد.

آذری با تأکید بر توجه به مشکلات و معضلات حوزه رسانه از سوی مسئولان امر خطاب به استاندار اظهار کرد: خانه مطبوعات برای پرداختن به اهداف مهم و خدمت‎رسانی بهتر به همکاران رسانه‎ای باید دارای بودجه مشخص در هر سال باشد که از مقام عالی استان درخواست داریم در خصوص تحقق این مهم دستور لازم را صادر تا به این دغدغه به امور زیربنایی رسانه و دست اندرکاران بپردازیم.

وی با اشاره به صندوق قرض‎الحسنه خانه مطبوعات کشور و لزوم تامین سرمایه سهم استان از سوی اعضای خانه و نیز عدم توانایی همکاران در پرداخت، حمایت ویژه استاندار در این خصوص را خواستار شد.

مدیر خانه مطبوعات گلستان با تاکید بر لزوم تغییر نگرش برخی مدیران استانی نسبت به رسانه و فعالان این عرصه، از تعامل و همکاری مدیران رسانه‎ای استان قدردانی کرد.

* آریان‎نیا: ضرورت تغییر نگاه مدیران به جایگاه رسانه در گلستان

سخنگوی خانه مطبوعات استان گلستان نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تغییر در نگاه مدیران این استان به جایگاه رسانه گفت: برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران استان آماده هستیم.

محمد آریان‌نیا با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان با الفبای کار رسانه بیگانه هستند، افزود: متاسفانه برای این افراد اصلا نوع و کیفیت یک رسانه مهم نیست چون قدرت تشخیص آن را ندارند.

وی با بیان اینکه اجازه می‌خواهم کمی صریح‌تر در این باره صحبت کنم، گفت: مثلا برخی همکاران من در صنعت ساختمان ممکن است چند میلیون تومان صرف خرید مثلا میلگرد کنند اما موقعی که زمان پرداخت پول عوامل پروژه می‌رسد تلاش می‎کنند که تا حد امکان تخفیف بگیرند، نگاه اغلب مدیران استان به فعالان رسانه‌ای نیز همین حالت است.

آریان‌نیا ادامه داد: به عنوان مثال چند وقت پیش همایشی نسبتا پرخرج در استان برگزار شد و حتی برای میهمانان گرانترین هتل استان را در نظر گرفتند اما زمانی که قرار شد برای پوشش رسانه‌ای پول بپردازند مدیر دستگاه با چانه‌زنی فراوان یک میلیون تومان حق‎الزحمه اندک را به 200 هزار تومان تقلیل داد!.

این فعال رسانه‌ای افزود: همانطور که می‌دانید ادارات ما در قبال میزان پوشش خبرهای‎شان به رسانه‌ها آگهی می‌دهند و به اصطلاح از آن‌ها حمایت می‎کنند در صورتی که این رویه نیز کاملا اشتباه و برگرفته از همان ناآشنایی با رسانه است.

وی گفت: انتشار آگهی‎ها در ادارات جزو وظایف آن‌ها است و اینکه بیاییم برای این وظیفه منت بگذاریم و در این حوزه هم صرفنظر از عنوان، کیفیت، تیراژ و ... از نیاز رسانه‌ها سوءاستفاده کنیم قطعا مناسب نیست.

آریان‌نیا خاطرنشان کرد: در صورت تمایل استانداری خانه مطبوعات این آمادگی را دارد که برای مدیران استان دوره‌های آشنایی با رسانه برگزار کند تا شاید در نگاه بسیاری از آنان تفاوت ایجاد شود.

* آق‎آتابای: دفتر خانه مطبوعات در شرق استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

عضو دیگر هیأت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان نیز از بی‎توجهی به شأن و جایگاه رسانه انتقاد کرد و گفت: رسانه‎ها سختی کار را تحمل می‎کنند، سعی در حل مشکلات جامعه دارند اما بی‎حرمتی به جایگاه رسانه را هرگز برنمی‎تابند.

عبدالقیوم آق‎آتابای با تأکید بر اینکه مدیر دستگاه اجرایی باید با اهداف و کارکرد خانه مطبوعات آشنایی داشته باشد، افزود: معرفی این تشکل در شورای اداری و شورای برنامه‎ریزی در تسهیل اهداف خانه مطبوعات برای پیگیری حقوق صنفی موثر خواهد بود.

وی همراه کردن رسانه‎ها را از اولویت‎های خانه مطبوعات دانست و گفت: روند عضوگیری در این تشکل صنفی نشان می‎دهد که خانه مطبوعات در مدت کوتاهی از فعالیت خود قاطبه جامعه خبری را با خود همراه کند، این اعتمادآفرینی رسالت هیأت مدیره را در پیگیری حقوق صنفی سنگین‎تر کرده است.

این عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان توجه به رفاه و معیشت جامعه خبری را از نکات قابل توجه خواند و اظهار کرد: تلاش ترکیب جدید هیأت مدیره این است تا جایی که در توان دارد برای بهبود وضعیت جامعه خبری تلاش کند و در این مسیر کوتاهی نداشته باشد.

آق‎آتابای از افتتاح دفتر خانه مطبوعات در شرق استان گلستان خبر داد و گفت: این دفتر به منظور تسهیل در امور صنفی جامعه خبری در ایام بزرگداشت روز خبرنگار با حضور مسئولان افتتاح می‎شود که حضور استاندار گلستان در این مراسم قطعا مایه دلگرمی اصحاب رسانه در شرق استان گلستان خواهد بود.

به گزارش فارس؛ استاندار گلستان قول مساعد در راستای حمایت و تجلیل از خبرنگاران در روز خبرنگار امسال و کمک برای تامین منابع مورد نیاز داد همچنین دستور اختصاص مکانی مناسب برای خانه مطبوعات از خبرهای خوش استاندار به هیأت مدیره خانه مطبوعات بود.

همچنین استاندار گلستان پیش‎بینی ردیف بودجه سالانه به خانه مطبوعات را طی تفاهم نامه‎های مربوطه قول مساعد دادند و مقرر شد  برنامه مدون برای هر سال با برآورد هزینه از سوی خانه مطبوعات تهیه و اعلام شود.

--------------------------

گزارش: زهره رجبی

--------------------------

انتهای پیام/83001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول