اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان عنوان کرد

اجرای بیش از ۲.۵ درصد از آموزش‌های مهارتی کشور در کردستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: بیش از ۲.۵ درصد از آموزش‌های مهارتی کشور در این شهرستان است.

اجرای بیش از ۲.۵ درصد از آموزش‌های مهارتی کشور در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌وحرفه ای که در مجتمع شهید ورمقانی سنندج برگزار شد اظهار  داشت: حضور مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ایی در کنار مراکز فنی و حرفه‌ایی ارزشمند است و باید این حضور را حمایت کرد.

به گفته احمدی، توانایی و ظرفیت بالقوه این مراکز می‌تواند مبانی اشتغال در بین جوانان کرستادنی را مشخص کرده و راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی افزود: کارآفرینی آینده درخشانی دارد و ما در عصری زندگی می‌کنیم که مؤسسات آموزشی، واحد‌های دولتی، اجتماع و شرکت‌ها همه موید کارآفرینی‌اند. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب تعالی در زندگی و نمود موفق از اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خاطر نشان کرد: رسالت و رویکرد اصلی سازمان سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان، بر توانمندسازی نیروی انسانی و کیفی سازی آموزش‌ها است.

به گفته احمدی، همزمان با تمام دوره‌های آموزشی ارائه شده در مراکز فنی و حرفه‌ای، دوره کارآفرینی نیز ارائه می‌شود و از این طریق افرادی که ظرفیت و پتانسیل کارآفرینی داشته باشند، شناسایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه 2 درصد از جمعیت کشور در کردستان است بیش از 2.5 درصد از آموزش‌های مهارتی کشور در کردستان بوده است.ایجاد کارگاه‌های بخش الکترونیکی در 8 شهرستان ایجاد شده و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز این طرح ایجاد شود.

به گفته احمدی، آزمون‌های تئوری این مهارت‌ها بصورت الکترونیکی بوده و در اسرع وقت نتیجه را به کارآموز اطلاع می‌دهد.

وی با بیان اینکه کردستان مقام اول کشوری مهارت را کسب کرده اظهارداشت: دوره‌های مهارتی به مربیان اقلیم کردستان، تکمیل و تجهیز بزرگترین مرکز مهارتی غرب کشور نیز از دیگر کارهای فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/79004/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول