اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو هشدار داد

خطر ریزش سنگ بر روی بیش از 2 هزار خانوار ماکو

فرماندار ماکو از خطر ریزش سنگ بر روی 2 هزار و 220 خانوار این شهرستان خبر داد.

خطر ریزش سنگ بر روی بیش از 2 هزار خانوار ماکو

شاهین علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرستان ماکو شهری است کوهستانی دارای کوه‌های رسوبی که این کوه‌ها در حال ریزش هستند.

وی با اشاره به خانوارهای زیر سنگی ماکو، تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته سال 88 در مجموع 2 هزار و 220 خانوار زیر کوهی در این شهرستان زندگی می‌کنند.

فرماندار ماکو با بیان اینکه این خانوارهای زیر سنگی با خطر ریزش بالا در منطقه شناسایی شده‌اند، اذعان داشت: 200 خانوار به مکان‌های امن منتقل و اسکان قطعی یافته‌اند و حدود 600 خانوار در حال ساخت و ساز و حل مسائل و مشکلات موجود هستند.

این مسؤول با اشاره به واگذاری زمین به این خانوارها، اعلام کرد: تلاش برای واگذاری زمین رایگان و ارائه تسهیلات کم بهره و کمکهای بلاعوض به ساکنین خانوارهای زیر سنگی این شهرستان از برنامه‌های اصلی است.

علیزاده با بیان اینکه شهرستان ماکو یکی از شهرهای شمال آذربایجان غربی است، افزود: این شهرستان به علت موقعیت خاص جغرافیایی همواره در معرض خطرات طبیعی از قبیل سیل، ریزش سنگ و زلزله قرار دارد.

فرماندار ماکو اظهار داشت: عمده‌ترین تهدیدات خانوارهای زیر سنگی ریزش سنگ و سیل است که همه ساله خسارات جانی و مالی را برای این خانوارها به همراه داشته است.

وی با اشاره به میزان خسارات وارده شده در شهرستان ماکو، تصریح کرد: کل خسارت وارده سال جاری در کلیه بخش‌های این شهرستان حدود 30 میلیارد ریال بوده است.

این مسؤول با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان، اذعان داشت: یک هزار و 100 هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان بیمه محصولات کشاورزی است.

 انتهای پیام/61009/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول